22. Liburnia Film Festival: 26 filmova u konkurenciji za nagrade uz bogat popratni program

U tijeku su završne pripreme za 22. izdanje najstarijeg festivala hrvatskog dokumentarnog filmaLiburnia Film Festivala – koji se od 27. do 31. kolovoza održava u Opatiji na nekoliko festivalskih lokacija

Publika će kroz pet festivalskih dana moći pogledati 37 dokumentarnih filmova (26 u konkurenciji za osam festivalskih nagrada i 11 u popratnom programu), sudjelovati u razgovorima s autorima filmova, tribini o militantnom kinu i montažerskom case studyju filma „El Shatt – nacrt za utopiju“ ili zaplesati uz nekog od pet DJ-a u Lounge baru Monokini, te sve završiti u subotu, 31. kolovoza, koncertom srpskog trojca Igralom koji LFF organizira u suradnji s Distune Promotionom.

Uz 26 filmova u konkurenciji koji su posebno predstavljeni prije dva tjedna, na Ljetnoj pozornici Opatija svoje mjesto izvan konkurencije će pronaći i festivalske premijere dva filma nastala u produkciji Restarta, točnije Restartove Škole dokumentarnog filma. „Cijeli dan nisam stala“ Klare Berdais donosi isječke iz svakodnevice kulturne radnice te problematizira uvjete i načina rada nezavisnog kulturnog sektora, ujedno tražeći razlog i svrhu rada u istom, dok se u „Sretna Nova godina“ Margarita Vlaović bavi vlastitom depresijom i pokušajem samopomoći.

Filmski program LFF-a, u subotu, 31. kolovoza, zatvara posebna projekcija dugometražnog filma „Grandpa Guru“ Silvija Mirošničenka koji prati frontmena benda Kultur Shock, Srđana Ginu Jevđevića i njegov glazbeni put, od Sarajeva do Seattlea, nakon čega slijedi dodjela nagrada i koncert srpskog trija Igralom koji spaja rock’n’roll s world musicom, istočnjačkim melosom i afričkim elektroničkim bluesom.

Ovogodišnji žiri čine Marina Burić, producentica IDFA Foruma, industrijskog dijela najvećeg svjetskog festivala dokumentarnog filma IDFA (Amsterdam) i suradnica brojnih drugih domaćih i međunarodnih festivala (Doha, Sheffield, Zagreb…), Danijel Pek, umjetnički ravnatelj Pulskog filmskog festivala i producent brojnih dokumentarnih i igranih filmova („Čovjek koji nije mogao šutjeti“, „Murina“, „Starac i roda“…), Boris Poljak, višestruko nagrađivani snimatelj, direktor fotografije i redatelj, peterostruki dobitnik nagrade za najbolju fotografiju na LFF-u (21. LFF-a za „Dohvatiti sunce: El Shatt“ i „El Shatt – Nacrt za utopiju“, 18. LFF-a za „Porvenir“, 15. LFF-a za „Oni samo dolaze i odlaze“, 13. LFF-a „Rakijaški dnevnik“, najbolji film po izboru žirija i najbolja fotografija 11. LFF-a za „Autofocus“, najbolji film po izboru žirija 7. LFF-a za „Splitski akvarel“), Vjeran Šalamon, multimedijalni umjetnik, skladatelj i dizajner zvuka (najbolji dizajn zvuka na LFF-u za film „Nulti krajolik“) te Melita Vrsaljko, nagrađivana angažirana novinarka portala Faktograf i redateljica prošlogodišnjeg pobjedničkog filma „Knin-Zadar“.

Član Hrvatskog društva filmskih kritičara i FIPRESCI-ja Nino Kovačić dodijelit će ovogodišnju nagradu kritičara „Dragan Rubeša“ koja se dodjeljuje u suradnji s riječkim Art-kinom.

Na velikom opatijskom platnu će se naći i filmovi s ironičnim pogledom na svakodnevicu, izrazito zanimljivim protagonisti(ca)ma, te kao i uvijek filmovi socijalne tematike – od gubitka posla do gubitka stečenih prava. Festival će otvoriti obiteljski film „Naša djeca“ Silvestra Kolbasa, koji će biti tek prvi film toga dana koji propituje obitelj, obiteljske obrasce i odnose. Drugi festivalski dan u fokus će staviti prolaznost, a među naslovima treba istaknuti dvije hrvatske premijere – „Neptunova nevera“ Katarine Stanković o izgradnji i pokušaju zaštite kulturno-industrijske baštine na otoku Visu te „Motel“ Filipa Mojzeša koji donosi priču o devastiranom motelu Plitvice, te „Galeb“ Davida Lušičića koji prikazuje rekonstrukciju jednog od najkontroverznijih brodova u novijoj riječkoj povijesti, broda koji je odigrao presudnu ulogu u promoviranju Pokreta nesvrstanih. Treći festivalski dan među ostalim donosi i projekciju hrvatskog kandidata za Europsku filmsku nagradu u kategoriji kratkometražnih filmova „Radije bih bila kamen“ Ane Hušman. Svjetsku će premijeru imati esej Marija Papića „Mjesto gdje govor šuti“, a večer će zatvoriti „Što da se radi?“ Gorana Devića o propasti Tvornice vagona Gredelj. Četvrti dan ponudit će plejadu sjajnih protagonistica i protagonista – od aktivistkinje Tinke koja pomaže migrantima na riječkom kolodvoru („U tranzitu“, Lucija Brkić), Kosovara Dritona koji živi u crveno-bijelo-plavoj kući („Hrvatska kuča“, Toni Jelenić), mladog trans muškarca Tea i njegove inspiracije i podrške Valentine („Grand Prize“, Anja Koprivšek), do najvjernijih gledateljica i najsmješnijih kritičarki turskih sapunica Eme i Maje („1001 noći“, Rea Rajčić).

Kako biste gledali filmove na Maloj ljetnoj pozornici za svih pet dana ćete trebati izdvojiti 12 eura, a za samo jedan dan 4 eura. Ulaznice se mogu nabaviti putem online sustava ili na blagajni na ulazu u Malu ljetnu pozornicu.


Bogat i besplatan popratni program u Vili Antonio i Lounge baru Monokini

LFF-ovci su pripremili i bogat popratni program, kao i do sad u Vili Antonio i novoj festivalskoj lokaciji, Lounge baru Monokini.

Popratni program u Vili Antonio, već prvog dana, u utorak, 27. kolovoza u 18 sati otvara ovogodišnji pobjednički film Srpskog takmičarskog programa, našeg partnera, beogradskog festivala Beldocs, „Kadence za vrt“ Dane Komljena koji donosi priču o Jone, članici queer-feminističkog pokreta Moliese iz Berlina. U srijedu 28. i četvrtak 29. kolovoza na programu je sad već tradicionalni program Regionale, filmovi autor(ic)a i produkcija iz Istarske, Ličko-senjske i Primorsko-goranske županije. Srijeda donosi dva kratkometražna filma, festivalsku premijeru filma „Nedjeljne kronike“ Maje Ležaje i hrvatsku premijeru „Oživjeti djeda“ multimedijalne umjetnice Sandre Sterle te dugometražni „Šume šume“ LFF-ovoj publici dobro poznate redateljice i umjetnice Renate Poljak. Film se bavi impresivnim svjedočanstvima iz Drugog svjetskog rata četiri partizanke i spaja ih s vizualno impresivnim arhivskim materijalom. U četvrtak su na redu tri festivalske premijere. Kratkometražni „Ulične svjetiljke“ Ane Mušnjak inspirativna je priča o istoimenom prvom hrvatskom časopisu o beskućništvu dok Barbara Babačić u filmu „Srebrne“ postavlja pitanja o ekonomskim teretima koje nose Bolivijke unutar rudarskih zajednica te istražuje kulturne norme koje ih čine nevidljivima u društvu. U dugometražnom filmu „Krešo“ Marina Musulin i Zoran Krema tragaju za Krešom Kovačičekom, riječkim umjetnikom kojem se u kolovozu 2017. izgubio svaki trag.

Za petak u 18 sati zakazan je montažerski case study (studija slučaja) Jelene Maksimović i Ivane Pipal o filmu „El Shatt – nacrt za utopiju“ Ivane Marinić Kragić, koji je premijerno prikazan na prošlogodišnjem ZagrebDoxu, a bavi se poviješću izbjeglištva na Sinaju. Subotnje popodne donosi dvije besplatne projekcije u Vili Antonio. Prva je regionalna premijera filma „Uređaji protiv fašizma“ o militantnom filmu u kojemu redatelji iz Novog Sada i Beograda, među kojima je i naš festivalski gost Igor Bezinović, propituju ulogu filma i društvenu odgovornost filmaša danas, dok druga uključuje dva animirana filma – „Bona nit“ Luce Di Granta i „Nesigurna“ Karle Skok. Prikazat ćemo i pobjednički film 21. Liburnia Film Festivala „Vidiš li ih ti?“ Brune Pavića o ekološkoj problematici otoka Šolte te vrlo intimnu, obiteljsku priču „Pasji dan“ Mirka Cvjetičanina.

Nakon filmskog programa u petak i subotu, 30. i 31. kolovoza od 23 sata možete doći na festival u Lounge baru Monokini i zaplesati uz DJ-a. Kroz svih pet festivalskih dana u Monokiniju će puštati glazbu riječki DJ kolektiv ACME Sound, jedan od najaktivnijih DJ kolektiva na sceni te njihov gost.

Istaknuti vizual: LFF

#22. Liburnia film festival #Art-kino #dokumentarni film #Liburnia film festival #Opatija

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh