U četvrtak, 19. prosinca s početkom u 19 sati, otvara se izložba posvećena slikarstvu Mire Vuce (1941., Vojnić Sinjski) u Galeriji Zuccato
Izložba, koja se po prvi put predstavlja u Hrvatskoj, pruža uvid u manje poznati segment stvaralaštva umjetnika poznatog po svom kiparskom radu, javnim spomenicima i sudjelovanju u umjetničkoj grupi Biafra. Organizirana u suradnji s Muzejom moderne umjetnosti Sveučilišta u Mostaru, izložba će biti otvorena do 4. siječnja 2025.
U svojim slikama, Vuco koristi tehniku postupnog nakupljanja slojeva, pri čemu se boja nanosi u uzastopnim fazama, prekrivajući i transformirajući prethodne slojeve. Rezultat su strukture izražene taktilnosti i vizualne složenosti, često nalik geološkim ili arheološkim formacijama, zbog vidljivih tragova ranijih intervencija. Svaki sloj funkcionira kao kronološki zapis stvaralačkog procesa. Kompozicije, često velikih formata, odlikuju se ograničenim spektrom boja, čime se naglašava njihova materijalna i vizualna koherencija.
Radovi kombiniraju apstraktne i figurativne elemente, pri čemu se konačni oblik definira kroz iterativni proces nakupljanja, preklapanja i transformacije.
Kako Branko Franceschi ističe u tekstu kataloga:
„[Slike su] dojmljive i sintezom nadahnuća, volje, napora i intenziteta izvedbe što ne možemo do kraja sagledati u kategorijama kojima uobičajeno govorimo o slikaru i kao da nas neprekidno podsjećaju da se zapravo bavimo kiparom. […] U izvedbi se Vucino slikarstvo dešifrira kao hibridni postupak koji formu tradicionalne štafelajne slike spaja s ikonoklastičkim procedurama enformela, slikarske revolucije i iskustva prethodne generacije umjetnika koji su korištenjem netipičnih materijala i neslikarskih postupaka sredinom 20. stoljeća izvodili slike-objekte maksimalno moguće odmaknute od tradicionalnog koncepta umjetničke slike i tako stvorili sasvim novu estetsku kvalitetu i kanon u kojem taktilni potencijal ne zaostaje za vizualnim doživljajem.“
Izložena djela karakteriziraju velike fizičke dimenzije, s masom pojedinačnih slika u rasponu od 20 do 30 kilograma. Ova težina nije samo rezultat njihovih dimenzija, već i nakupljanja slojeva boje i dodatnih materijala, koji su primijenjeni tehnikom nalik modeliranju, a ne tradicionalnom slikanju kistom. Takva tehnika rezultira povećanom gustoćom i volumenom, stvarajući radove koji se mogu opisati kao hibridi između slikarstva i kiparstva. Materijalna struktura ovih djela dodatno naglašava njihov taktilni karakter i povezuje ih s kiparskim pristupom oblikovanju volumena i prostora.
Istaknuta fotografija: POUP, Miro Vuco ‘Epopej’, 1993.
#Galerija Zuccato #Izložba #Miro Vuco #Poreč #pučko otvoreno učilište Poreč