Na današnji dan s prometovanjem započeo opatijski tramvaj

Na današnji dan 1908. godine s redovnim je prometovanjem započeo tramvaj “Opatijske male električne željeznice”.

Tramvaj je prometovao na trasi koja je počinjala kod željezničke stanice Matulji, prolazila kroz mjesto Matulji, a zatim se spuštala prema Rijeci do Pavlovca. Tamo je skretala prema Voloskom, a potom nastavila prema Črnikovici, prolazeći pored tvornice namještaja Berge. Nakon što je savladao strmi dio puta, tramvaj je većinom vozio po ravnijim dionicama: današnjom ulicom Andrije Štangera do gradske vijećnice i novog kotarskog poglavarstva, a zatim kroz ulicu Maršala Tita do Slatine i dalje preko Punta Kolove do Ičića. Tramvaj je zatim svladavao posljednji zahtjevniji uspon do Priesterheima u Iki, a krajnje odredište bilo je u Lovranu, iza hotela Lovrana.

Izvor: Sušačka revija

Cijeli put od dvanaest kilometara tramvaj je savladao za sat vremena, s pauzama na trideset postaja. Putnike je prevozilo trinaest motornih kola i pet prikolica, izgrađenih u tvornici vagona u Grazu, koja su bila jedinstvena po svojoj konstrukciji u cijeloj Austro-Ugarskoj Monarhiji.

Tramvaj je bio opremljen najsuvremenijim sigurnosnim uređajima, uključujući specijalnu elektromagnetsku kočnicu, a u svim vozilima bio je ugrađen telefonski aparat koji je mogao biti priključen na željeznički telefonski sustav na više mjesta. Stroge sigurnosne mjere bile su nužne zbog mogućnosti naleta bure i zahtjevnog, strmog kolosijeka. U lošim vremenskim uvjetima i magli nije bilo dopušteno kretanje niz strminu dok radnici ne provjere ispravnost trase. Tramvaj je predstavljao i opasnost za sigurnost pješaka, osobito u uskim ulicama naselja, poput Voloskog, zbog čega su vozači bili upozoreni da ne smiju voziti brže od deset kilometara na sat u blizini hotela i drugih ulaza. Unatoč svim tim mjerama opreza, prve žrtve tramvajskog prometa u Opatiji zabilježene su ubrzo nakon početka vožnje. U sudaru dviju kompozicija kod Kotarskog suda 10. svibnja 1908. godine, koji je nastao zbog nepoštivanja prometne signalizacije, teže je stradao kondukter Ivan Vrečko, a nekoliko putnika lakše. Također, 12. travnja 1909. na Lipovici je tramvaj usmrtio radnika Antona Zancai-a.

Unatoč tome, vožnja opatijskom Malom električnom željeznicom stekla je status popularne turističke atrakcije, a ne samo praktičnog sredstva prijevoza. Posjetiteljima je pružala jednostavan i povoljan način za panoramsko razgledanje cijele rivijere, zbog čega je, kao nezaboravno iskustvo, postala nezaobilazan dio svake turističke promocije.

Istaknuta fotografija: Akademija art

#NDD #Opatijske male električne željeznice #Opatijski tramvaj

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh