ILI
VANDALIZAM (NA) VLASTI & VANDALIZIRANA SIROTINJA
UVOD U TZV. „VANDALIZAM“ (ODOZDO/ODOZGO)
Tko su, što su u prvih pet-šest stoljeća „poslije Krista“ to jest za rascjepa i „propadanja“ Rimskog carstva (Zapadnog/Istočnog, razvijenog u Bizant, Bizantsko carstvo) bili i činili Vandali, istočnogermanski narod, tobože „za razliku“ od poludjelih, sadističkih starorimskih vladara, manijaka i genocidnih vojskovođa u helenističko–rimskom i „propalo–rimskom“ antičkom razdoblju, u ondašnjoj „tranziciji“ u takozvani rani („mračni“) srednji vijek, samo spominjemo u ovom uvodu u kritiku vladajućeg STEREOTIPA–NAMETNUTOG OD VLADAJUĆE IDEOLOGIJE I POLITIČKE „ELITE“ NA VLASTI. Laike za kasnorimska, odnosno bizantska natezanja s Vandalima upućujem na web adresu: http://www.enciklopedija.hr/clanak/vandali
Tek toliko da lakše shvate ideološke doskočice današnjih lokalnih vlasti i naivnog građanstva koje misli, podređeno tom stereotipu, da su ulični „vandali“ najgore zlo koje nagrđuje, „uništava“ tobože njihove fasade, ulice, stepenice „šaranjem“ svakovrsnih poruka, grafita, „kaligrafskih“ škrabotina koje pomahnitalo stanovništvo uglavnom uopće ne razumije, ali ga zbog toga još više mrzi. Od kampanje do kampanje „borbe protiv vandalizma“, dirigirane i orkestrirane odozgo, obično u kriznim situacijama svekolikog ekonomskog, urbanističkog, arhitektonskog, hortikulturnog, „kulturno–umjetničkog“, komunalnog, pravosudnog, bioetičkog i ćudorednog kaosa, rasula, raskola, „shize“ i sveopće liberalno-kapitalističke „anarhije“, grabeži, rasprodaje društvene imovine i „opće prostitucije proletarijata“, nakon totalno PROPALIH bivših država, EX- revolucija i tranzicija.
Tobože aktualna novopokrenuta hajka na „neumjetničke“ NE-grafitere i od crkve i vlasti neblagoslovljene, nedopuštene šaratelje po fasadama i zidovima „Grada Koji Teče“, istodobno s raspravama oko „Pusta“, odnosno više tobože različitih „pusteva“ koje ionako sve „treba“ JAVNO SPALITI, apsolutno sukladno omiljenoj tradiciji (od antike i „mračnog srednjeg vijeka“ do dana današnjega), usred „karnevalskog vremena“, jasno, samo je ALIBI vlastodršcima i vladajućem „mainstream“ mentalitetu da SKRENE POZORNOST izluđene „Javnosti“ s flagrantnih krunskih primjera VLADARSKO-SLUŽBENOG VANDALSKOG DEVASTIRANJA „tkiva“ grada, ulica, drvoreda, parkova i kulturno–umjetničkih i povijesnih vrednota grada. Naime, sitni sirotinjski i NO-artističko–postproleterski „grafiterski vandalizam“ NIPOŠTO ne može TOLIKO „vandalizirati“ povijesno, kulturno i umjetnički značajnu, DEGRADIRANU, baštinu i vlasništvo grada, odnosno građana, stanovnika Rijeke, koliko je navodno legalno i legitimno ODOZGO, PO ODLUCI FUNKCIONERA ILI VLASNIKA, već „vandalski“ razoreno, destruirano, degradirano, obezvrijeđeno. I to bez ikakvih pravnih i etičkih posljedica po NALOGODAVCE i izvršitelje tih tobože legalnih, oficijelnih „vandalskih“ NEDJELA. Ulice, zgrade, eksterijeri i enterijeri izgledaju upravo NAKARADNO – ali NE zbog izvanjskih „škrabotina“ inkriminiranih i masovno napadnutih „ne-grafitera“ već zbog flagrantne zapuštenosti i planske DEGRADACIJE, ne samo „gentrifikacije“ cijelih građevina, starih zgrada, cijelih četvrti ( četvrt = „kvart“ ), skupa s parkovima i nasadima. TU ČINJENICU nikako da priznaju ideolozi i vladari „Grada“ koji DRMAJU tkivom grada i „tržišno misle“ umjesto stanovništva grada. O pojedinim primjerima TAKVOG gospodarenja gradom već bilo riječi. I poražavajućih FOTOGRAFIJA: „EX-MOZAIKA“ MURTIĆEVOG (RAZREZANOG i IZNESENOG IZ NEKAD POŠTE!), EX- lansirne rampe (slučaj „Torpedo“!), TEATRA FENICE (koji, ruku na srce, nipošto više ne sliči na mitsku pticu Feniks!), „FENIXVE“- slučaja s rastavljenim i maknutim dijelom starog gradskog zida i s poništenim negdašnjim školskim igralištem, „jezerom“ odnosno „zelenilom“ („N.Tesla“), da ne nabrajamo dalje!
A „obnovljeni“ legendarni natpis PARAF zgodna je SIMULACIJA prvobitnog punkerskog uličnog uratka.
Toliko o suvremenom vandalizmu VLASTI na primjeru Rijeke. Za početak. NEVERENDING STORY!
Branko Cerovac
#Branko Cerovac #Graciani #Paraf #pust #Torpedo #vandalizam