Građanska inicijativa Kantrida uputila je poziv na dijalog Siniši Zdjelaru, arhitektu i vlasniku arhitektonskog studija ZDL Arhitekti, autoru projekta Nova Kantrida za kojeg su tražena pojašnjenja. Prijepisku donosimo u cijelosti.
„Poštovani g. Zdjelar,
Obraćamo vam se u ime mnogobrojnih građana Kantride i našeg grada u svrhu pojašnjenja projekta Nova Kantrida ili Povratak na Kantridu, s obzirom da su mnoga pitanja otvorena, a nama jako važna.
Drago nam je da ste se o tome javno izjasnili i da ste otvorili prostor za komunikaciju jer to je upravo ono što smo mi tražili od nadležnih institucija, ali nažalost bezuspješno.
Na pismo koje smo uputili gradonačelniku s istim ciljem, nije nam još niti odgovoreno!
Od tuda dolazi zabrinutost, ljutnja i frustracija koju neki karakteriziraju kao aktivizam, ali to je samo odgovor na nepriznati prostor za međusobni dijalog.
Kao Građanska inicijativa Kantride GIK, već drugu godinu za redom provodimo projekte u zajednici, okupljajući građane da zajedno promišljamo o prostoru u kojem živimo, da zajedno osmišljavamo i sprovodimo projekte od kulturnog značaja za našu zajednicu, da oplemenjujemo javne prostore kulturnim sadržajima (ljetno kino na otvorenom, morska knjižnica na plaži, edukativne radionice za velike, igraonice za male, stvaramo male zelene oaze koje mogu koristiti sve generacije građana Rijeke, dajući tako poruku da je javni prostor i naš prostor, a naročito onaj uz more, i zlata vrijedan.
I nismo a priori protiv urbanističkog razvoja grada s vizijom, dapače, on je nužno potreban, ali mora biti održiv, primjeren biotopu i potrebama građana; dakle ne „razvoj” pod svaku cijenu, ne ad hoc rješenja, a naročito ne nešto što bi imalo dugoročno negativan ekološki učinak na javni prostor kojeg svi dijelimo.
Zato sa zadovoljstvom prihvaćamo vaš poziv na zajednički sastanak ili okrugli stol, gdje će nam se predstaviti detalji projekta, prvenstveno prometne infrastrukture koju smatramo problemom broj jedan (prezentacije koje ste prikazali na panelu nisu nam bile posve jasne, nije bilo mjesto i vrijeme za detalje.) Dakle, prometna studija s kalkulacijom prometne prohodnosti u vrijeme uobičajenog i maksimalnog opterećenja prilaznih ulica, planirani dnevni promet, planirani vijadukt, planirane prilazne ceste, planirani parking. Ako stadion ima kapaciteta za 12 000 gledatelja potrebno je minimalno osigurati 2000 parkirnih mjesta za automobile te 100 parkirnih vozila za autobuse i tehnička vozila. S obzirom da je parking predviđen za „samo 1300 mjesta” smatramo da će navedene brojke dovesti do prometnog kolapsa u okolnim ulicama.
Potrebno nam je isto tako predstaviti idejno rješenje s točnim dimenzijama namjeravanog zahvata u prostoru. Tlocrtne gabarite nebodera, hotela, podzemne garaže, nadzemne garaže, broj stambenih jedinica po jednoj etaži i sveukupan broj stambenih jedinica, planirani broj parkirnih mjesta za potrebe stadiona, hotela, posjetitelja, djelatnika, sportaša, kupača, šetača i lokalnog stanovništva.
Potrebno nam je vizualno prikazati kako je projekt smješten u prostoru u odnosu na sadašnju granicu pomorskog dobra to jest linije obale i da li će doći do do dodatnog nasipavanja.
Otvorenih pitanja ima još mnogo, ali ovo nam je za početak najvažnije, s obzirom da će ta rješenja direktno utjecati na kvalitetu našeg svakodnevnog života, koja je danas vrlo loša upravo zbog nesnosnih prometnih gužvi za koje nisu nađena rješenja niti za trenutni promet, a kamoli za mnogostruko veći koji se očekuje.
U očekivanju vašeg poziva, srdačno Vas pozdravljamo
KANTRIDA JE I NAŠ DOM!”
„Poštovani,
Drago mi je da ste se odazvali na moj osobni apel da se za bolju budućnost grada trebamo boriti razgovorom i proaktivnim djelovanjem.
Naime ukoliko želite dijalog bilo bi poželjno pošto pišete meni osobno da se kao osoba i obraćate, tako da je nužno da u potpis stavite ime i prezime osobe s kojom se dijalog vodi.
Razumijem da ste zbog nepostojanja odgovora od strane Grada Rijeke frustrirani i zabrinuti, međutim moram konstatirati da ja kao arhitekt i autor idejnog rješenja nisam u poziciji da pojašnjavam sva pitanja koja ste postavili mada na mnoga i imam odgovor. Naime projekt je predstavljen od strane konzorcija kao idejno rješenje i time se otvorio prostor za razgovor s vlasnikom zemljišta (Grad Rijeka) od zainteresirane strane za realizaciju istoga. Vlasnik zemljišta je sada na potezu da nama koji smo prezentirali mogući projekt predstavi mogućnosti, planove i želje uređenja šireg područja stadiona Kantrida, te time zajedno dođemo do zaključka što se može realizirati i na koji formalno pravni način.
Siguran sam, a i osobno ću se založiti, da se projekt ako i kada dođe u fazu da se stvore uvjeti za njegovu realizaciju (ili neke inačice predstavljenog projekta) predstavi mjesnom odboru i stanovnicima Kantride kao i svim građanima grada Rijeke.
Na sva vaša konkretna pitanja ne bih u ovom trenutku pojedinačno odgovarao, ali bih samo želio naglasiti da je struka kojom se bavimo vrlo složena i regulirana nizom zakona i normi što nacionalnih što međunarodnih koje su sve poštovane prilikom izrade projekta Kantrida (kapaciteti parkinga, kolni, pješački i vatrogasni pristupi, evakuacija, način funkcioniranja u vrijeme sportske manifestacije kao i svakodnevno funkcioniranje). Mi smo svjesni i ograničenja i kompleksnosti zahvata te smo problematici pristupili izuzetno profesionalno i ozbiljno, a među ostalim smo i jedini u RH koji imaju realiziran stadion 4. kategorije koji funkcionira već više od 10 godina i prima samo pohvale u smislu svih navedenih problematika.
Zahvaljujem na razumijevanju, strpljenju i veselim se budućem proaktivnom djelovanju!
Srdačan pozdrav!
Siniša Zdjelar”
Istaknuti vizual: Aleš Suk
#Građanska inicijativa Kantrida #Nova Kantrida #Siniša Zdjelar #Stadion Kantrida #ZDL Arhitekti