Preluk i Grobnik su automobilistički i motociklistički simboli prošlosti i sadašnjosti. Preluk, po mnogočemu jedinstven u svijetu, kada su motocikli u pitanju moguća je tek u automobilističkom žargonu usporedba s Monte Carlom.
14. rujna 1969. ista se po prvi puta bodovala za Svjetsko prvenstvo.
Na dan utrke 18. i 19. lipnja 1977. na stazi je poginuo 31-godišnji Švicarac Urlich Graf, koji je godinu dana ranije bio pobjednik te iste Preluke, a u riječkoj bolnici od teškog pada deset dana nakon treninga ozljedama je podlegao mladi 23-godišnji Talijan Giovanni Ziggiotto. Nakon toga potvrđena je zabrana održavanja cestovnih Grand Prix utrka. Odluka je bila jasna ubuduće isključivo na motodromima!
Grobničko polje ubrzo je postalo veliko gradilište, u samo nekoliko proljetnih i ljetnih mjeseci 1978. na njemu je izrasla staza po strogim svjetskim standardima, a prozvana je Grobničkom ljepoticom. Staza dužine 4168 metara s ukupno 15 zavoja i visinskom razlikom od 22 metra je otvorena bez većine popratnih zgrada i sadržaja, što će do danas ostati najveći problem te sportsko i poslovno ograničenje.
Čast da proveze prvi službeni počasni krug pripala je motociklističkoj legendi, Branku Bevandi.
Kalendarom FIM-e posljednja Grand Prix utrka Svjetskog prvenstva 1978. godine bila je predviđena za 17. rujan na Automotodromu Grobniku. Ostalo je zapisano da su pobjednici grobničke staze bili Ricardo Tormo, Angel Nieto te dvostruki slavodobitnik Greg Hansford, koji je postao i prvi, apsolutni rekorder staze.
Do 1990. održano je 13 moto utrka za prvenstvo svijeta a posljednji put na današnji dan 1990. Prije rata u Hrvatskoj posljednja velika međunarodna motociklistička utrka održana je 12. svibnja 1991. pod nazivom Nagrada Opatije.
Od izgradnje 1978 godine do danas pista zadovoljava stroge kriterije svjetske auto i moto federacije (FIA i FIM).
Svake godine sve veći broj vozača posjećuje Automotodrom Grobnik od turističkog , europskog pa do svjetskog značaja.
Automotodrom je svakodnevno u funkciji treninga, testiranja ili određenih manifestacija.
2018.g. je značajna za Automotodrom Grobnik jer su krajem 2017. službeno počeli radovi na stazi. Novi važan datum u povijesti staze je 9. travnja 2018. kada je dovršeno polijeganje zadnjeg metra novog asfalta na stazi.
5200 tona mase prekrilo je 55000 kvadratnih metara staze. Na novoj stazi nalazi se 2500 metara novih rubnika, nova zaštitna ograda, te je staza izravnana i proširena prema standardima. Tijekom prvih vožnji na novoj stazi, rezultat 01:28.618 je najbolji dokaz odlično obavljenog posla s novim asfaltom.
Istaknuta fotografija i dijelovi teksta: Automotodrom Grobnik
#automobilizam #Automotodrom Grobnik #motociklizam #obljetnica #staza