“Što je nama Dubravka Vrgoč 2” – reagiranje Marina Blaževića

Na adresu našeg portala stiglo je reagiranje bivšeg intendanta HNK Ivan pl Zajc, Marina Blaževića, na tekst Bojane Guberac “Što je nama Dubravka Vrgoč?”. Reagiranje objavljujemo u cijelosti:

Poštovano uredništvo Artkvarta, poštovana Bojana Guberac,

Molim vas da objavite moje reagiranje na članak „Što je nama Dubravka Vrgoč?“. Jedna od vaših sugovornica iznosi evidentnu neistinu, a smatram i da zaključak članka daje nepotpunu informaciju o ishodu kampanje laži i linča koju je protiv mene vodila većina u Gradskom vijeću Rijeke, napose stranka PGS, dio riječke kulturne „alternative“ i establišmenta, te pojedinci s lokalne medijske scene, ne bi li me nasiljem nad zakonom i činjenicama uklonili s mjesta intendanta.

Marin Blažević; fotografija: Kristian Sirotich

Vaša sugovornica Ivanka Mazurkijević, kako navodite, obrazložila je da „Koncert dobrodošlice“ nije zapravo bio „u čast Dubravki Vrgoč, već onome što ona predstavlja. A prema riječima Mazurkijević to je nova sezona koja neće biti zatvorena za suradnju, kao što je bila s prijašnjim intendantom Marinom Blaževićem.“ Pretpostavljam da u tom ključu treba shvatiti i izjavu još jednog izvođača „dobrodošlice“, naime Damira Urbana, koji je prilikom svojeg nastupa, kako sam pročitao drugdje, obznanio i ovo: „»Ja sam jedini koji ne nastupa s orkestrom, ali to je zbog velikog respekta prema ovim glazbenicima. Neko vrijeme nisam imao prilike raditi u ovom kazalištu, ali nadam se da će sada biti takvih prilika kao što je to nekada davno bilo kada su ovdje bili neki drugi ljudi.«

Zanemarimo činjenicu da Urban očito priziva „prilike“ koje je dobivao tijekom mandata nekadašnje intendantice, protiv koje je DORH također podignuo optužnicu (suđenje još uvijek u tijeku), te se nada suradnji sa sadašnjom intendanticom (možda najam dvorane za njegov vlastiti koncert; možda uz popust ili čak gratis?). Osvrnut ću se samo na navodnu „zatvorenost za suradnju“ s Ivankom Mazurkijević, pa valjda onda i drugima s riječke rock scene koji su pjesmom i plesom iskazivali „dobrodošlicu“. Za demanti neće biti potrebno ništa više od nekoliko linkova, počevši već od predstave „Glorija“ Ranka Marinkovića, u režiji Senke Bulić, za koju su glazbu skladali – Ivanka Mazurkijević i Damir Martinović Mrle, ni osam mjeseci prije „dobrodošlice“.

Ali to nije sve. Evo iste Ivanke Mazurkijević i na listi autorskog tima dvije predstave u režiji Paola Magellija:

Pa ni to nije sve. Evo nje, a i drugih doajena riječkog rocka i popa, u programu službenog otvaranja Rijeke – Europske prijestolnice kulture 2020., upravo u HNK-u. Koncept i program koncerta „dobrodošlice“ EPK-u osmislilo sam i režirao zajedno s cijelim tadašnjim timom ravnateljica i ravnatelja. Interesantno je vidjeti neke iste umjetnice i umjetnike riječkog Kazališta koji su tada bili sve samo ne – dekoracija. Ako me sjećanje ne vara, riječke rock i pop umjetnice i umjetnike tada je za nastup u HNK-u okupio – Dražen Baljak. Dražene – oprosti ako sam zaboravio!

Za kraj, evo i Prlje u nogometnom spotu s Riječkim simfonijskim orkestrom. Suradnju je osmislio tadašnji ravnatelj Opere Petar Kovačić.

U zaključku članka Bojane Guberac stoji i sljedeće: „A građani i građanke Rijeke dovoljno su pametni da sami nakon opisanog odgovore na pitanje zbog koga je Dubravka Vrgoč postala intendantica riječkog HNK, a one koji su zaboravili bio bi grijeh ne podsjetiti da je riječki SDP u suradnji s HDZ-ovom ministricom Ninom Obuljen-Koržinek štitio bivšeg riječkog  intendanta Marina Blaževića koji na svojim leđima ne nosi optužnicu za mobing. Sada se plavo-crveni veo zaštite nastavlja na štetu prvenstveno ljudi koji rade u kazalištu te građana kojima to kazalište pripada. I to bez elitističke pozivnice za odabrane novoizabrane intendantice Dubravke Vrgoč.“

Prvo, mene nisu „štitile“ te dvije stranke i konkretni političari nego zakon, struka, program i – činjenice. O tome se može čitati na linku prema mandatnom izvješću, posebno od 262. do 348. stranice: https://hnk-zajc.hr/mandatno-izvjesce-intendanta-marina-blazevica/

Da skratim, ministrica Nina Obuljen Koržinek odbila je potvrditi odluku Gradskog vijeća jer je bila – nezakonita. Tu je činjenicu potvrdio Visoku upravni sud u dva odvojena spora, najprije onom povodom tužbe Gradskog vijeća protiv odluke Ministrice, ali i u sporu koji sam osobno vodio protiv Gradskog vijeća Rijeke. Moja privatna tužba dovela je do pravomoćnog poništenja odluke o razrješenju. Drugim riječima, branio sam, pa naposljetku obranio, i sam sebe.

Drugo, usprkos političkom progonu, programi riječkog HNK u posljednje tri godine dvostrukog mandata (nakon pandemije) izvođeni su u Rijeci, cijeloj Hrvatskoj i diljem Europe pred sve većim brojem gledateljica i gledatelja, pa je Kazalište usto ostvarivalo i sve veće vlastite prihode, što se također može lako pronaći u gore spomenutom mandatnom izvješću. Možete li mi objasniti kako bi takvi rezultati mogli biti „na štetu prvenstveno ljudi koji rade u kazalištu te građana kojima to kazalište pripada“? Uostalom, kako se uopće 8 godina mandata, 148 premijera plus 204 koncerta, 2066 programa ukupno, može staviti u ikakvu korelaciju s manje od 4 dana na radnom mjestu nove intendantice i jednim jedinim koncertom u kojem su umjetnici i umjetnice samog Kazališta nastupili kao – pratnja? Da ne govorim o besplatnom nastupu rock-veterana, kao i poklonima riječkih književnika i književnica, premda je u gradskom proračunu za program HNK u 2025. godini osigurano – prvi puta nakon 10 godina – čak 150.000 Eura… A uskoro će stići i stotine tisuća Eura koje za program riječkog HNK daje Ministarstvo kulture i medija.

Treće, ne samo da „na svojim leđima ne nosim optužnicu za mobing“, kako točno navodite, nego protiv mene nisu nikada bili pokrenuti nikakvi izvidi ili istražne radnje, po bilo kojoj osnovi. Novoj intendantici sam, kako je također vidljivo u mandatnom izvješću i primopredajnoj dokumentaciji, predao na upravljanje Kazalište bez ijednog otvorenog sudskog spora, osim onoga u kojem je samo Kazalište – oštećenik. Protiv mene su, u 8 godina, bile pokrenute samo dvije privatne tužbe „radi zaštite od diskriminacije“ (odnosno „mobinga“), od kojih jedna nije niti stigla do suda. Obje su okončane nagodbom, i to ne financijskom, a posebno ne nagodbom na teret Kazališta. U prvom slučaju radilo se o sporu oko suglasnosti za rad zaposlenice izvan Kazališta, a u drugom o sporu sa zaposlenikom koji je dobio otkaz zbog neopravdanih izostanaka s radnog mjesta.

Marin Blažević

Istaknuta fotografija: sa svečanog otvorenja u HNK Ivana pl. Zajca Rijeka kada je Rijeka službeno postala Europska prijestolnica kulture; superbend RiVal; izvor: Grad Rijeka

#demanti #Dubravka Vrgoč #HKN Ivan pl Zajc #Marin Blažević #regiranje