A ritmo di Broadway/U ritmu Broadwaya – obljetnički koncert Leonore Surian Popov

Osamnaest planetarno popularnih songova iz mjuzikla, uz dvadesetu obljetnicu umjetničkog rada, podijelila je glumica Leonora Surian Popov sa svojom riječkom publikom na čak dva koncerta na samom početku kazališne sezone u rujnu.

Ova izuzetno senzibilna i scenski nadasve inteligentna glumica imala je sreću baštiniti prelijepi glas, ali od malih nogu i obiteljsku školu pjevanja. A to ju je stalno vodilo – uz uloge u dramskom repertoaru – glazbeno-scenskim formama. Rođena za pozornicu na kojoj se osjeća slobodno, točno doziranom komunikacijom s publikom ona uspostavlja sjajan suodnos s gledalištem, što je urodilo željom da obilježi svoju 20-tu obljetnicu upravo ovakvim koncertom.

Naravno, do cilja je trebalo okupiti ekipu, predvođenu redateljicom i koreografkinjom Tihanom Strmečki, koja je upoznala Leonoru Surian Popov režirajući legendarni mjuzikl „Poljubi me Kato/Kiss me Kate“ u Rijeci. Leonora je sjajno odigrala onu neugodnu Katu koju prosci zaobilaze zbog njene svojeglavosti i oštra karaktera, a kako je u mjuziklu – uz dramski talent neophodan i pjevački dar, ona se pokazala idealnom interpretkinjom. Tu silnu energiju i zvonki glas – nije zaboravila Tihana Strmečki, koja je osmislila projekt U ritmu Broadwaya, vezujući ga uz priču o Leonorinom životu.

Šarm orkestralne pratnje uživo
A taj je život – stjecajem obiteljskih okolnosti – bio raznolik i bogat od malih nogu! Tako je i obljetnički koncert, prošaran zgodama i nezgodama iz života djevojčice Leonore, a kasnije profesionalne glumice zlatnoga glasa, bio zaokružena cjelina, koja je publici donijela puno radosti, smijeha i pravog glazbeno scenskog uživanja.

Dakako, poseban šarm ovoj izvedbi daje komorni orkestar, pod dirigentskim i klavirskim vodstvom Filipa Gjuda. Poštujući originalne aranžmane songova, upravo je orkestar dao ovoj večeri prizvuk glamura, pod čijom se svjetlucavom zvučnom koprenom tako suvereno kretala Leonora Surian Popov.

Dašak Broadwaya donijeli su i plesači koji su ju pratili u pojedinim brojevima, ali istinski i najveći teret podnijela je sama Leonora, koja je – u jednom dahu – otpjevala osamnaest songova na engleskom, talijanskom i hrvatskom jeziku, vodeći cijelo vrijeme publiku kroz priču svog života, dvojezično – na hrvatskom i talijanskom jeziku.

Ne mogu zamisliti tko bi to drugi mogao u ovoj profesiji! Jer, uloge u mjuziklu su jedno, a konferansa i komunikacija s publikom sasvim nešto drugo! Osim toga, Leonora se odlučila za najpopularnije songove, što znači da su to pjesme namijenjene vrhunskim interpretima, a pisane s velikim zadacima – od raspona glasa do ritmičkih promjena.

Evita i Kata
Već od samog početka krenulo je furiozno – songom Evite Buenos Aires iz mjuzikla „Evita“ u kojem je Leonora Surian Popov tumačila naslovnu ulogu na riječkoj sceni.

Morate biti u vrhunskoj formi i vjerovati u sebe da započnete koncert ovom pjesmom, prepunom ritmičkih zamki i glasovne eksponiranosti – povika i kliktanja u visokoj lagi. Taj song nije lako izvesti ni usred čina u predstavi, kad je glas već ugrijan i adrenalin pod kontrolom!

Uslijedio je još jedan zahtjevni song, sad iz istoimenog broadwayskog mjuzikla New York, New York, a potom dva songa iz mjuzikla „Poljubi me, Kato/Kiss me Kate“ u kojima joj je partner bio glumac riječke Talijanske drame Mirko Soldano.

S Mirkom je Leonora izvodila ovaj mjuzikl na riječkoj pozornici u dvije verzije – na hrvatskom i talijanskom jeziku, a o kompleksnosti ovakvog rada mogu suditi samo oni koji su to probali…

Sunset Boulevard

Prelijepi song Stevena Sondheima Send in the Clouds (iz mjuzikla „A Little Night Music“) pokazao je svu ljepotu glasa Leonore Surian Popov, sve one valere emocija koje ne stignete zapaziti u furioznim pjesmama, a ova kao da je napisana sedamdesetih godina za njen glas… Još jedan song iz predstave koja je bila na repertoaru riječkog kazališta Taj pogled iz „Sunset Boulevarda“ podsjetio nas je na dosadašnje vrhunce karijere Leonore Surian Popov – za ulogu Norme Desmond ona je dobila Nagradu hrvatskog glumišta, a mušičava joj je Norma priuštila mnogo uživanja i muke…

Dva songa iz „Cabareta“ ( Maybe this time i Mein Herr) pokazala su Leonorinu sklonost za klupsku scenu s primjesama jazza, posebno u songu All that Jazz iz mjuzikla „Chicago“.

U izvedbi pjesme When You Believe („Prince of Egypt“) pridružila joj se gošća koncerta – Kim Verson. Slušali smo različite glasove koji se skladno slažu i dvije pjevačice koje uživaju u zajedničkom pjevanju. Mjuzikl „Producenti“ predstavljen je songom Ule – When You’ve Got It, Flaunt It, pri čemu je Leonora Surian Popov pokazala i dar za komiku, a onda je uslijedilo iznenađenje: na pozornici su joj se pridružile njene dvije kćerke i dva brata u izvedbi pjesme Supercalifragilisticexpialidocius iz mjuzikla „Mary Poppins“.

Blok evergrina Leonora je otvorila prelijepim songom iz „Jadnika“ I Dreamed a Dream, a potom je – za sve djevojčice uzrasta njenih kćerki Elene i Emili Popov Surian, Leonora otpjevala song Let It Go iz „Frozen“.

Jalta, Jalta
Gledajući unatrag, treba reći da je Leonora Surian Popov krenula u glumačke vode – pjevajući , i to u maloj ulozi Diane u predstavi „Filumena Marturano“ u režiji nedavno preminulog Jagoša Markovića. Uloga gotovo bez riječi, ali zapjev i pojava koja se pamti!

Uz dramske uloge, stalno se provlačila i pokoja iz mjuzikla, pa ih je Leonora Surian Popov tijekom 20 godina umjetničkog rada, nanizala lijepi broj.

Gotovo u samom početku već je bila Nina Filipovna u „Jalti“ i to je jedna od uloga koja ju je obilježila. Ne samo u izvedbama originalnog mjuzikla tandema Grgić-Kabiljo koji je bio na repertoaru ansambala riječkog kazališta, već i u skraćenom izdanju, koje je sama Leonora dramaturškim kraćenjima priredila za svoju obitelj – tatu i dva brata, koji su tumačili famozne sobare velikih političara koji su prekrajali svijet na Jalti!

Kao što su u djetinjstvu kod kuće pjevali songove iz sjajnog filma o Mary Poppins stvarajući vlastito kućno kazalište, tako ih je u zrelijoj dobi „obuzela“ Jalta, mjuzikl s kojim su – uz klavirsku pratnju – nastupali na mnogim pozornica u Hrvatskoj, ali i izvan nje! Leonorin tata, bas svjetskog glasa Giorgio Surian koji se proslavio na pozornicama najvećih opernih centara svijeta, u „Jalti“ je preuzeo ulogu Griše, a Giorgio ml. i Stefano bili su engleski i francuski sobari na Jalti.

Zato je službeni dio programa i završio najpopularnijim songom iz „Jalte“ – Neka cijeli ovaj svijet – a otpjevali su ga s pozornice svi Suriani mlađe i starije generacije, ali i publika iz gledališta!

Nakon dugih aplauza i povika Bravo, Leonora Surian Popov otpjevala je još dva songa, kao pisana za njen glas: Memories iz mjuzikla „Cats“ te The Winner Takes it All iz „Mamma Mia“.

U tim završnim songovima Leonora Surian Popov zaista je pokazala da je rođena za ovaj žanr! Ljepotu i raspon njenog glasa, muzikalnost i emocije – to je ono što smo ponijeli s ovog koncerta u toplu rujansku noć.

I što ćemo još dugo pamtiti…

#Filip Gjud #Giorgio Surian #Jagoš Marković #Kim Verson #Leonora Surian Popov #Mirko Soldano #Tihana Strmečki

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh