Petak je u Galeriji SKC izložbom „Sve žene u meni“ Aneli Sošić nakon ljetne stanke otvorena nova galerijska sezona. Diplomska izložba što ju je umjetnica izradila pod mentorstvom izv. prof. art. Dražena Vitolovića sastoji se od skulptura, instalacije i performansa koji problematiziraju pitanje identiteta, ideju ženskosti te status i ulogu žene u suvremenom društvu. „Konceptualni radovi koje ova izložba obuhvaća bave se (re)definiranjem pojma ženskosti u vidu autoričine osobne interpretacije bivstva žene. Određuje li se „ženskost“ osobe njezinim spolom i rodom ili je njezino značenje uvjetovano društvenim ulogama? Suvremeni je konsenzus da rod osobe nije biološki determiniran, no pri definiranju žene i njezinih karakteristika u prvi se plan i dalje stavlja njezina tjelesnost. Tijelo žene tako postaje sociokulturni konstrukt nad kojim se postavlja autoritet društva, koji mu posljedično dodjeljuje prefiks ženstvenosti. Ženi se tako pripisuju društveno i kulturološki definirane, a često limitirajuće karakteristike koje ne odražavaju njezinu stvarnu vrijednost.“, u tekstu izložbe objašnjava kustosica Dora Križnik.
Izložbu čini dvanaest skulptura, „Autoportreta“, nastalih kombiniranjem keramike, tkanine, spužve i žice. Antropomorfne ženske figure, s tijelom čovjeka i glavom životinje, prikazuju sliku umjetnice iz vlastite joj percepcije, dok birane životinje, osim što su u hrvatskom jeziku sve u ženskom rodu, paralelu vuku s umjetničinim viđenjem sebe te identifikacijom s pojedinim osobinama tih životinja. Performans „Ja kao skulptura“ problematiku „Autoportreta“ dovodi direktno pred publiku, uspostavljajući fizičku i simboličku vezu između različitih verzija sebe – tako Sošić istražuje načine na koje se identitet može manifestirati kroz različite medije. Instalacija „Maternica“ interaktivnog je karaktera – posjetitelj u nju može ući i u njoj kontemplirati, ona udiše osjećaj sigurnosti, i to onakav kakav je za introspektivnu diskusiju o vlastitom bitku neophodan.
– U ovom sam diplomskom radu htjela istražiti svoj identitet te pritom potaknuti refleksiju istraživanja identiteta kod drugih pojedinaca. Cilj mi je bio stvoriti seriju umjetničkih radova kroz tri koncepta – prvi su koncept skulpture, autoportreti, kroz koje prikazujem kako doživljavam sebe. Svaki je jedinstven te kroz njih manifestiram različite dimenzije žene koja jesam, koja nisam, i koja bih voljela postati. Drugi je koncept performans u kojem preuzimam aktivnu ulogu postajući jedna od svojih skulptura, egzistirajući u istom prostoru sa svojim autoportretima, tako simbolički prikazujući različite verzije sebe. Treći je koncept instalacija, „Maternica“, koja je zamišljena kao siguran prostor, poziva posjetitelje da u nju uđu pružajući im mir te potičući ih da osvijeste sami sebe, zaključuje umjetnica Aneli Sošić.
Fotografije snimila Klara Stilinović
#Aneli Šošić #diplomska izložba #Galerija SKC #galerijska sezona #Sve žene u meni