Ljubitelji klasične glazbe minulog su tjedna imali prigode doći na svoje. Od četvrtka, 27. srpnja, do nedjelje, 30. srpnja, na terasi Beach bara Prasowski održano je drugo izdanje festivala klasične glazbe na otvorenom „Gospodin Prasowski Classics“. Unutar četiri dana festivalskog programa pozornicu je zauzelo pet vrhunskih glazbenih sastava i jedan solo izvođač, svi od reda prepoznati i uvaženi, kako na državnoj, tako i na svjetskoj razini. Publika je imala priliku čuti izvedbe klasične glazbe na različitim instrumentima, od gudačkih, limenih i drvenih puhačkih, kao i ekperimentalniju verziju klasične glazbe u autorskim izvedbama. Smještanje koncerata klasične glazbe na otvoreno pruža opušteniju atmosferu, što je posebno iskustvo, kako za glazbenike, tako i za publiku. Ipak, jedna od najistaknutijih posebnosti ove manifestacije je ljepota samog iskustva koju pruža ambijent i vrijeme održavanje manifestacije- večernji sati na terasi s pogledom na more.
Ovogodišnje izdanje festivala otvorio je Riječki puhački kvintet, nakon kojih je nastupio i violinist Tomislav Ištok, u petak su pozornicu zauzeli Brassowski kvinet i Duo Kyrylov&Genovese, subota je bila rezervirana za Histriatria Project trio, a festival je u nedjelju doživio svoj veliki finale uz Zagrebački puhački trio. Više o glazbenicima, kao i dojmovima s koncerata možete pronaći na stranicama Art kvart portala koji je svaki dan budnim okom i uhom pratio događanja na Prassowskom.
Nakon što su se svijetla pozornice ugasila i kablovi za sustav ozvučenja počeli spremati, na terasi Prassowskog popričali smo s Ivanom Vagrošem, fagotistom Riječkog simfonijskog orkestra i voditeljem ovog festivala.
– Sveukupno sam jako zadovoljan festivalom. Najviše me brinulo kakve će biti vremenske prilike, no imali smo sreće što se toga tiče. Izvođači su bili izvrsni i širokog raspona, od drvenog puhačkog kvinteta, brass kvinteta pa do vrhunskog, i jednog od najdugovječnijih hrvatskih trija općenito, Zagrebačkog puhačkog trija. Osim širokog raspona instrumenata, na festivalu je publika imala priliku čuti i raznovrnse izvedbe klasike, primjerice autorske kompozicije klavijutarista Hrvoja Puškarića, osvježavajućeg zvuka na granici klasike i jazza. U odnosu na prošlu godinu, kada su nastupali samo riječki glazbenici, ove smo godine napravili nadogradnju dovevši i glazbenike iz Zagreba, započeo je Ivan Vagroš, koji tvrdi da se originalnost ovog festivala ogleda u lokaciji i opuštenoj atmosferi.
– Za glazbenike to je posebna prilika da mogu svirati odjeveni u ležernom izdanju jer nastupi u tradicionalnim mjestima izvođenja klasične glazbe, primjerice dvoranama i crkvama, zahtjevaju strogi dress code – odjela, košulje i slično. U tom smislu, odjelo čini čovjeka jer se glazbenici samim time osjećaju opuštenije, nego u odjelima koji su kao uniforma. Isto tako, lokacija na otvorenom, pogotovo u beach baru, omogućuje drugačiju interakciju s publikom. Nakon koncerata u formalnim ustanovama, publika otplješće i to je to. Ovdje nakon koncerta možemo sjesti, podružiti se, publika te ima priliku upoznati i doživjeti ne samo kao izvođača klasične glazbe, već i kao čovjeka. Takva je prilika uistinu rijetka, sam sam svirao na tisuće koncerata i ovakav oblik nisam nikad doživio, isto kao ni Žarko Perišić iz Zagrebačkog puhačkog trija, a iza kojeg je 30 godina glazbene karijere na svjetskoj razini.
Odazivom publike sam također zadovoljan. Čak se i posljednjeg dana, unatoč možda preplašenosti popodnevnom kišom, okupilo dovoljno ljudi. Svaki se dan okupilo u prosjeku 50-ak ljudi, što je za koncerte klasične glazbe sasvim lijepa brojka. Ipak, bitniji od broja okupljenih nam je pljesak, koji je svaki dan festivala bio odličan. Bitna nam je energija ljudi, a sudeći po pljesku, rekao bih da su bili zadovoljni.
Jako sam zadovoljan i tehničkom stranom organizacije. Zahvaljujući ekipi iz riječkog HNK, imali smo odlično svjetlo i razglas. Prošle sam se godine pribojavao oko toga jer je osigurati kvalitetu zvuka na koncertima klasične glazbe na otvorenom jako komplicirano. Čak i ako se radi o profesionalcima, ako nemaju iskustva s instrumentima klasične glazbe, to može zvučati užasno. Na sreću, Saša ima puno iskustva i odradio je odličan posao i lani i ove godine. Iako je zvuk bitniji od svjetla, istaknuo bih i izvrstan posao koji je odradio Andrej pri oblikovanju vizualne estetike koncerata, čime je cijelo iskustvo bilo tim posebnije.
Za kraj bih pozvao sponzore da nas podrže u ovoj originalnoj zamisli. Ovaj ambijent pruža brojne mogućnosti, mogli bismo čak dovesti i mali komorni orkestar. Znam još puno sastava koji bi rado došli svirati ovdje, a vjerujem da će dijeljenjem pozitivnih iskustava izvođača koji su do sada nastupili, a kreću se u krugovima vrhunskih glazbenika, broj zainteresiranih biti sve veći. Naravno, dovođenje orkestra i većeg broja izvođača zahtjevalo bi veću financijsku potporu, stoga apeliram na grad, ministarstvo i sve zainteresirane da nas podrže u provođenju ove uistinu jedinstvene manifestacije, zaključio je Ivan Vagroš.
Naslovna fotografija: Zagrebački puhački trio
#Gospodin Prasowski Classics #Hana Mesek #Ivan Vagroš #Ljeto na Kantridi