„Helioglifi” Vladimira Tomića u galeriji Laurus

Otvorenje izložbe „Helioglifi” Vladimira Tomića sinoć, 19. lipnja, okupila je brojne ljubitelje umjetnosti u galeriji Laurus u Lovranu. Riječki umjetnik je svoju prvu izložbu crteža „Dobar dan i snoviđenja” održao 2020., a četiri godine nakon toga izloženi su radovi na velikim formatima na kojima se predstavlja kretanje energija kroz vrijeme i prostor, prvenstveno kada se radi o svijesti i odnosu s nesvjesnim sadržajima.

„U jednom trenutku sam se malo zasitio malih formata i samo sam krenuo bez da sam znao gdje idem, samo sam se igrao dok nije došla prilika da to predstavim“ izjavio je Vladimir Tomić.


Radovi prikazuju Sunce, pokretača života bez kojeg ne bi bilo umjetnosti. Nadilazeći prirodoznanstvene spoznaje o Suncu, ono neotklonjivo u promjeni autor zapisuje na vodoravno položenim, te jednim okomitim platnima. Integrirani geometrijski oblici rastvaraju se i utapaju u laviranim nanosima boje. Ne znajući ishod procesa, prepušta kontrolu sušenju razvodnjene boje kojima nastaju nepredvidljivi oblici, teksture i fakture. Periodično natapanje i zalijevanje velikih platna omogućava stvaranje neočekivanih sunčevih imaginarija, a prigodno se izložba otvorila ususret ljetnom solsticiju; najdužem danu u godini.

Kontekst izložbi dao je filozof i povjesničar umjetnosti Branko Cerovac: „U Slikarevoj kozmogonijskoj i kozmo-plastičkoj / sakralnoj / geometriji – nazočnoj, prisutnoj, djelatnoj u elementarnim kružnicama i u ponekoj sprezi kružnice i trokuta, mogući repertoar znakova i relacija reduciran je na tri elementa: pravokutnik platna većeg formata / kružnica / trokut. U tom se okviru događa relativno „kontrolirani“ lavirani, jako vodeni i fluidno – akrilni koloristički proces „solve et coagula“ – polja obojenih sila međudjelovanja tame i svjetlosti svijeta, čija je fundamentalna sila uravnoteženja – Krug, kružnica – što upućuje na prirodu Tao-a kao „prazne glavčine“ svekolike kozmičke, kozmokaotične cirkulacije, cirkumambulacije, „tijeka“, temporalnosti „Promjene“ (Yi Ching), fizičkih, kemijskih i percepcijsko – imaginarnih mijena i preobražaja. Autorova sklonost ka ispitivanju interakcije mentalnog, uobraziljnog, intuitivnog spontaniteta i „alkemijskog“ autopoetičkog razvoja – uz minimalnu, rudimentarnu racionalnu „kontrolu“ tih fluidnih procesa unutar slikovnog polja – dovodi ga u blizinu srodnih, idejno i metodologijski korespondirajućih i komplementarnih poetika i praksi pojedinih anticipativnih prethodnika – od Strindbergovih eksperimentalnih i paraznanstvenih ispitivanja „drama materije“ i svjetlosti u astralografijskim i „fotografijskim“ proučavanjima prirode (slučaj „skuša“ i slučaj leptira – mrtvačke glave u pariškom „Inferno“ – razdoblju A. Strindberga) do „Fluxusa“ i fluxusovskih praksi u nas – od slikara iz skupine „Gorgona“ do riječkih umjetnica i umjetnika iz „Kružne“, kruga „Grupe mladih“ (Kluba mladih MGR) i „URA“-e (Lara Badurina, Melita Sorola Staničić, Jasna Šikanja, Predrag Todorović, D.B. Pišta i ini), te, posebice, širokog spektra slikarskih, „anarhitekturnih“, „ontoaktivističkih“, akcionističkih i performerskih interesa, metoda i praksi Damira Stojnića. Time se širi „cirkumambulacija“ suvremene riječke Art -scene, u nas i diljem inozemstva. Naime, Vladimir Tomić Mosk je i kao muralist i graffiti – artist veoma aktivan i u zemljama Europe i Amerike (ovogodišnji radni boravak u NYC)“.

Voditeljica galerije Laurus, Melita Sorola Staničić izjavila je da je riječ o fascinantnoj izložbi koju mogu razumjeti i laici: „Izložba je stvarno fascinantna, kako je sjela u prostor, formati su veliki, ali, sve skupa mislim da je jako dobar postav. Slike same po sebi imaju moć i tu jednu atmosferu. Ovakve stvari se posjećuju intuitivno, svi mogu razumjeti ovu izložbu.

Izložba se može pogledati do 7. srpnja.

#Galerija Laurus #Helioglifi #Lovran #slikarstvo #Vladimir Tomić

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh