Ove subote, 10. veljače, u Boćariji Brajda održan je četvrti „Poetkult u Boćariji“, večer poezije u organizaciji aktivistice Eliane Katarine Polić i studenta Filipa Kralja, inače novinara portala ArtKvart. Središnja tema ovog Poetkulta bili su izvori inspiracije i različiti načini na koje se oni manifestiraju i prikazuju ne samo u poeziji i umjetnosti, već i u svakodnevnom životu.
Večer su započeli organizatori čitanjem autorskih pjesama posvećenima jednom zanimljivom jazz koncertu na kojemu su prisustvovali, te su usporedili kako se isti izvor inspiracije može predočiti na potpuno različite načine i stilove, a nakon njih je scenu preuzela publika. Ove su večeri gosti bili raznoliki, a važno je spomenuti da su mladi cijelo vrijeme stvarali i gradili atmosferu, od poezije i kratkih priča pa sve do improvizovane glazbe po završetku večeri.
Ono što je činilo ovaj Poetkult zaista značajnim su bili različiti pjesnici svijeta koje su putevi riječkog karnevala doveli i do Boćarije Brajda. Osim uobičajenih pjesama na hrvatskom, srpskom i engleskom jeziku, ovoga su puta gosti recitirali i vlastita djela, razmišljanja i životne puteve na različitim jezicima. Val raznovrsnih izvora poezija započeli su Maria Karachialou i Ilias Papadimitrou, koji su recitirali svoje pjesme na grčkom jeziku. Uz Mariju i Iliasa večer su obogatili i Nemanja Šajkaš iz Beograda i Dalen Belić iz Pazina koji su nas upoznali s njihovim književnim radom i podijelili atmosfere njihovih boemskih večeri, Vjekoslav Ljubešić iz Petrinje koji je harmonikom obogatio pjesmu „Pisaća mašina“ Filipa Kralja iz Siska, a na večeri poezije je i mladi Jordan McConkey iz Engleske podijelio svoje stihove i svoje izvore inspiracije, napisane za nastup ove večeri.
Nakon pauze, tempo se podigao i na pozornici je Sonja Jeremić iz Beograda nastupila s recitacijom pjesme „Lagano umiranje“ Pabla Nerude koji je njen izvor inspiracije, a također je čitala i odabranu poeziju iz svoje zbirke „Igrom mi kaži – let (Pobuna protiv neosetljivosti)“, ali i slike i zanimljivu priču iz života gdje je jedna skulptura iz njenog rodnog grada bila središnji lajtmotiv. Pred kraj večeri je okupljene nasmijao i Emir Ličina iz Novog Pazara, podučivši publiku trikovima pri igranju sa svojim umom i vidom. Nakon već razigrane i raznolike noći, kao šlag na tortu je uslijedio glazbeni kolektivni ambijent potpomognut glazbenicima iz Velesa, Leskovca, Petrinje i Beograda koji je svirao sve do samog zatvaranja Boćarije Brajda. Zvuci harmonike, bubnjeva i energičnih vokala su tako čistom improvizacijom povezali ljude u zajedničkom stvaranju i upotpunili ovu večer poezije izvedbama poznatih balkanskih hitova poput „Apocalypso“ Darka Rundeka, grčkog sirtakija, „Ringišpil“ Đorđa Balaševića, „Evo banke, cigane moj“ Zvonka Bogdana i brojnih drugih.
Ovaj je Poetkult jasno pokazao da su i u današnjem svijetu mladi željni ovakvih događaja i da je ovo jedan od najboljih načina kako se povezati s ljudima iz različitih krajeva svijeta koji dijele zajedničke inspiracije, interese i međusobno stvaralaštvo. Postoji zaista velik interes ne samo na lokalnoj, već i na regionalnoj razini za kreativnim izražavanjem, pisanjem i stvaranjem u atmosferi solidarnosti i međusobne podrške, a ovako je Boćarija postala jedno od rijetkih mjesta u Rijeci gdje je uz improvizaciju, humor, dijeljenje i upoznavanje različitosti ovako nešto moguće.
Istaknuta slika i ostale fotografije: Damir Čargonja Čarli
#Boćarija Brajda #glazba #poetkult #poezija #večer poezije