Osobno je političko: U Galeriji O.K. otvorena izložba Dragana Vojvodića

Pod sloganom „Osobno je političko“, kao temeljnom premisom svoga umjetničkog djelovanja, u Galeriji O.K. otvorena je izložba Dragana Vojvodića, novosadskog multimedijalnog umjetnika. „Osobno je političko“ slogan je iz drugog vala feminizma kasnih 60-ih godina prošlog stoljeća, upravo taj slogan imao je značajnu ulogu u pokretima za građanska prava, ali i u studentskim pokretima. Kako su to na otvaranju naglasili kustosi Katarina Podobnik i Zlatko Tot, izložba je determinirana bivšom državom koja nosi određeni tabu, ali koja je povijesno i teritorijalno utjecala na generacije umjetnika, što se vidi i kroz Vojvodićeve radove. U širem kontekstu, pak, umjetnik koji je krenuo iz Sarajeva i završio akademiju u Novom Sadu započeo je prakticirati umjetnički nomadizam, pa je u radovima nastalim na svim međunarodnim rezidencijalnim istraživačkim  projektima u kojima je sudjelovao prisutan i input osobnog konteksta.

Katarina Podobnik, Dragan Vojvodić i Zlatko Tot. Snimio Aleš Suk

– Veliko mi je zadovoljstvo biti gost u Rijeci i izlagati u Galeriji O.K., ova moja izložba nekako se nadovezuje na rezidenciju Kamov na kojoj sam bio prije sedam godina pa se i ova izložba nekako na to nadovezuje. Bez obzira na to što ja ovu izložbu zovem „Osobno je političko“, ona je na neki način i prikaz svega onoga što sam radio posljednjih godina, rekao je Dragan Vojvodić.

Na izložbi što će biti otvorena do 27. srpnja, a može se pogledati svakim radnim danom od 10 do 17, odnosno od 10 do 13 sati subotom, mogu se tako vidjeti kako Vojvodić kroz prizmu osobnog iskustva propitkuje pitanje identiteta i egzila, tu je i njegova poznata „Studija portreta“, tu je i poseban ciklus radova koji uključuje narativne diskurse kroz tekstove inkorporirane u grafike i fotografije u kojima Vojvodić autobiografskim zapisima i izjavama iz različitih proznih i poetskih tekstova stvara nove semantičke slojeve, kao i crna zastava s crnom petokrakom.

– U rezidenciji na Grenlandu bio sam 2010. godine i osnovna ideja bila mi je zastavu Srbije u nekom simboličkom činu sahraniti u led i na taj se način osloboditi prošlosti. No, u suštini nemoguće je izbrisati čitav identitet na čitavom prostoru bivše Jugoslavije pa sam odlučio napraviti crnu zastavu s crnom zvijezdom, u kontekstu Kazimira Maljeviča, za kojega je crna bila energija, pojasnio je Dragan Vojvodić, koji je na otvaranju izložbe izveo i performans „The History of Hardcore“, kojim se također referirao na širi socio-politički kontekst prostora bivše Jugoslavije.

Izložba uključuje i fotografije nazvane Studija portreta. Snimio Aleš Suk

Kolažiranjem noise zvuka, glazbe što je opstala i  postala dijelom popularne kulture i revolucionarne glazbe koja je potpuno istisnuta iz javnog prostora, kao i govora Josipa Broza Tita, Johna Fitzgeralda Kennedyja i Slobodana Miloševića Vojvodić pokušava manipulirati emocijama, a sve kako bi dekonstruirao ideološke i nacionalističke diskurse i ukazao na opasnost nacionalizma, sveprisutnog na područjima bivše Jugoslavije.

– Sada kada nema te ideološke potke te govore i pjesme kombiniram s elektronskom glazbom, ovaj performans proizašao je iz jednog sličnog performansa na kojem sam uživo slikao Maljevičevu crnu sliku, uz audio-video projekciju koja je uključivala i raspad bivše Jugoslavije, zaključit će Dragan Vojvodić.

Naslovnu fotografiju i fotogaleriju snimio Aleš Suk

#Dragan Vojvodić #Galerija O.K. #Izložba #Osobno je političko #otvaranje

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh