Jednoglasnom odlukom Ocjenjivačkoga Odbora središnju teatrološku Nagradu Marko Fotez za razdoblje od 2020. do 2023. godine 25. travnja 2025. uručena je Suzani Marjanić za knjigu studija „Umjetnost performansa i kinizam: izvedbena linija otpora“ (Zagreb: Durieux i Hrvatska sekcija AICA, 2022.).

“Konceptualno nastavljajući svoja pionirska istraživanja umjetnosti performansa čije je temelje uspostavila u prethodnim monumentalnim studijama Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas i Topoi umjetnosti performansa. Lokalna vizura, Marjanić sondira teorijske i poetičke okvire diljem hrvatske performerske scene od 1980-ih godina do danas. Suvereno koristeći interdisciplinarne izvore – od etnografije, antropologije, studija izvedbe, filozofije i teatrologije – autorica analizira širok spektar performerskih intervencija u javnu sferu, primjereno kontekstualizirajući estetske dimenzije s političkima. U teorijskom smislu polazi od Sloterdijkove koncepcije kinizma kao ishodišno subverzivne prakse koju se onda prepoznaje u poetičkim gestama i političkim zagovorima mnogih odabranih primjera, koji se protežu od urbanih arhitektonskih intervencija, modnih performansa, ritualnih tjelesnih praksi do izvedbi sjećanja. U svim slučajevima skrupuloznom se etnografskom metodom bilježi i posredno arhivira fenomen te potom podvrgava kritičko-analitičkoj obradi. U konačnici takav pristup nudi sustavan i akribičan pregled fenomenâ umjetnosti performansa, neizostavan za sva buduća znanstvena bavljenja temom, ali i informativnu riznicu za zainteresiranu čitateljsku publiku. Zbog svega navedenog, smatramo da unatoč obilju izvrsnih studija koje smo ocjenjivali, ovaj rad Suzane Marjanić obuhvatom materije i analitičkom oštrinom zaslužuje Nagradu Marko Fotez”, stoji u obrazloženju nagrade.
Laureatkinju je između stotinjak teatroloških priloga odabrao Odbor Nagrade u sastavu: dr. sc. Dubravka Crnojević Carić (Društvo hrvatskih književnika), dr. sc. Martina Petranović (Odsjek za povijest hrvatskog kazališta HAZU), dr. sc. Marina Protrka Štimec (Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu), Ivana Slunjski (Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa), dr. sc. Darko Lukić (Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske), dr. sc. Goran Pavlić (Akademija dramske umjetnosti i akademik Boris Senker (Razred za književnost HAZU).

Biografija:
Suzana Marjanić, znanstvena savjetnica, radi u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu, gdje ostvaruje interese za teorije mita i rituala (disertacija: Mitsko u usmenoknjiževnom — tragom Nodilove re/konstrukcije “stare vjere” Srba i Hrvata. IEF rkp. 1774, 2002.), kulturnu i kritičku animalistiku te izvedbene studije.
Knjige: Objavila je sedam autorskih knjiga: Glasovi Davnih dana: transgresije svjetova u Krležinim zapisima 1914–1921/22. (2005.), Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas (2014.), Topoi hrvatskoga performansa: lokalna vizura (2017.), Cetera animantia: od etnozoologije do zooetike (2022), Mitovi i re/konstrukcije: tragom Nodilove „stare vjere“ Srba i Hrvata (2022), Umjetnost performansa i kinizam: izvedbena linija otpora (2022) i Zooživoti: antrozoologija i kritika kapitalocena (2024).
Suurednica je 13 zbornika radova: npr. zbornik radova Ecofeminism on the Edge: Theory and Practice (Emerald, 2024) s Goranom Đurđevićem, zbornik radova Mit, vjerovanje i prostor (2024) – znanstveno-stručni zbornik radova posvećen Tomi Vinšćaku, znanstveniku, istraživaču i prijatelju s krova svijeta s Marijanom Belaj, Tiborom Komarom i Ivanom Radovani Podrug, Ecoanthropology: Between Man and the Environment (2024) s Goranom Đurđevićem i Lidijom Stojanović te zbornik radova Mačke u slavenskim kulturama (2024) s Dejanom Ajdačićem.
Članica je uredništva časopisa Treća: časopis Centra za ženske studije, dvotjednika Zarez (do 2016. godine kada je dvotjednik ukinut) i časopisa Narodna umjetnost.
Nastavna djelatnost: Vanjska je suradnica (predavačica) Odsjeka za kroatologiju na Fakultetu hrvatskih studija u Zagrebu (kolegij o Miroslavu Krleži i književnoj antropologiji) i Poslijediplomskoga doktorskoga studija znanosti o književnosti, teatrologije i dramatologije, filmologije, muzikologije i studija kulture (Filozofski fakultet u Zagrebu).
Nagrade: Za knjigu Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas (Bijeli val, Institut za etnologiju i folkloristiku, Školska knjiga): Godišnja nagrada Hrvatske sekcije AICA i Državna nagrada za znanost. Za knjigu Cetera animantia: od etnozoologije do zooetike (2022.) dobitnica je Godišnje nagrade „Milovan Gavazzi“.
Skupne izložbe: Sudjelovala je u oblikovanju nekoliko izložbi: Perunika – hrvatski nacionalni cvijet: znanost i umjetnost prirode (Galerija Modulor, Zagreb, 2005, organizatorica Morana Biljaković iz Društva Iris Croatica i Instituta Ruđer Bošković u Zagrebu), Mit i art / Mitas ir menas / Myth and Art (Zagreb, Galerija Bačva; Kaunas, Galerija Meno parkas, 2013.) (odabir umjetnika/ica iz RH: zajedno s kustosicom Sarom Čičić); Osamdesete (HDLU; Zagreb, 2015; kustosi: Branko Kostelnik i Feđa Vukić; zajedno s Brankom Kostelnikom osmislila je program re-izvedbi, i autorica je dijela izložbe o umjetnosti performansa); 51. zagrebački salon vizualnih umjetnosti Izazovi humanizmu na temu izbjegličke/humanitarne krize (HDLU, Zagreb, 2016; zajedno s kustosicom i multimedijalnom umjetnicom Marijanom Stanić); Žena – trudnica –majka: zelene sfere i nekropolitike (Galerija Vladimir Bužančić, 2017., zajedno s kustosicom Anitom Zlomislić); Disimulacije maske (AK galerija, Koprivnica, 2021, zajedno s kustoskim timom navedene galerije); Kako gledati Prirode? – Umjetnost i kapitalocen(Galerija Prsten, Zagreb, 2023, zajedno s multimedijalnom umjetnicom Ivanom Filip); Živjele životinje!… a što bi životinje rekle o nama (Istarska sabornica, Poreč, 2024, s kustosicom Jericom Ziherl); četiri izložbe u sklopu ciklusa izložbi Prekasno je za odustajanje (Domino, zajedno s Majom Pavlinić i Zvonimirom Dobrovićem), 2024.–2025.
