Finalnu večer festivala „Gospodin Prassowski Classics“ u večernje je sate nedjelje 30. srpnja maestralnim nastupom zatvorio je Zagrebački puhački trio, sastav glazbenika svjetskoga glasa. Kišna je riječka nedjelja, iako na Kantridi kiša i nije padala, utjecala da se na terasi Beach bara Prasowski okupi uži krug obožavatelja klasične glazbe u intimnoj atmosferi. Publika je koncert pratila s velikom pažnjom, a izvođače ispratila ovacijama i dugim aplauzom.
Zagrebački puhački trio djeluje od 1970. godine, a njegov sadašnji sastav čine Dario Golčić na oboi, Žarko Perišić na fagotu i Bruno Philipp na klarinetu. Trio je u svojem najdugovječnijem sastavu s Brankom Mihanovićem na oboi, Anđelkom Ramuščakom na klarinetu i Zvonimirom Stanislavom na fagotu održao više od 1000 koncerata po tadašnjoj Jugoslaviji, ali i Njemačkoj, Francuskoj, Austriji, Bugarskoj, Španjolskoj, Portugalu i Rusiji, čime je stekao međunarodni ugled. Kao sastav čine jedan od rijetkih komornih ansambala ove vrste, a pored spomenutih glazbenika, članovi ansambla tijekom godina bili su i oboist Ivan Kos te klarinetist Domagoj Pavlović.
Posljednjih godina Trio proširuje suradnju s umjetnicima izvan glazbenih krugova, primjerice kroz suradnju s norveškim filmskim redateljem Johanom-Magnusom Elvemom, koji je napravio vizualnu instalaciju kao svoj odgovor na izvedbu skladbe Eolska simetrija Danijela Legina, u interpretaciji Zagrebačkog puhačkog trija.
Zagrebački puhački trio dobitnik je uglednih nagrada, kao što su Vatroslav Lisinski i Milka Trnina, a nominiran je bio i za nagradu Porin u kategoriji za najbolje izvedenu skladbu hrvatskih skladatelja. Osim svoje dugogodišnje koncertne djelatnosti Trio je snimio i 19 kritički pohvaljenih albuma. Trenutno je u pripremi i novi nosač zvuka sa skladbama suvremenih skladatelja praizvedenih i posvećenih upravo Zagrebačkom puhačkom triju, što će biti objavljen povodom 50. obljetnice od utemeljenja ansambla.
Zvjezdano nebo s ozonskim mirisom kišom osvježene Rijeke i blizina mora kojim se bljeska mjesečina stvorili su idealan ambijent ovom koncertu, a publika je svakako prepoznala posebnost ove prigode. Atmosfera je bila svečana, ali lišena strogih formalnosti koje zahtjevaju izvedbe klasične glazbe u zatvorenom prostoru. Pažnja i fokus kojom se slušao koncert dolazili su do izražaja u trenucima kada bi i najmanji zvuk, poput kašlja ili slučajnog mrmora, narušio tišinu u publici. Obraćanjem publici uz predstavljanje skladbi i autora koje će sljedeće svirati, često uz pokoju šalu, Trio je stvorio ugodnu i toplu atmosferu.
Publikom se tako osim aplauza širio i smijeh, a oboist Tria Dario Golčić o svojoj želji da kroz koncerte razvedri publiku govori u osvrtu na događaj:
– Osobno mi je najljepše kad dođemo pred publiku koja je skroz opuštena, u prelijepoj atmosferi i u prirodnom ambijentu, prilika koju nemamo toliko često. U tim okolnostima nemamo pritisak da moramo stvarati atmosferu jer je ona već prisutna, što nas potiče i inspirira da nam svirka bude što životnija i što zanimljivija. Ono što kroz svoje nastupe volimo učiniti jest razveseliti publiku, pokušati im prenijeti ljepotu, vedrinu i radost koju glazba nosi u sebi. Za ovakve prigode biramo skladbe koje su pristupačnije publici, ali samim time ne i manje kvalitetne. Mislim da je smještanje ozbiljne klasične glazne u jedan neformalni vid i lijep ambijent vrhunska ideja, koju treba njegovati te se nadam da će ovaj festival doživjeti još puno svojih rođendana.
Klarinetist Bruno Philipp osvrnuo se na ulogu vremenskih uvjeta pri sviranju na otvorenom:
– Inače pri izvođenju koncerata klasične glazbe na otvorenom, vremenski uvjeti mogu predstaviti velik izazov jer su naši instrumenti osjetljivi na temperaturu i vlagu u zraku, posljedično čemu ne daju optimalan zvuk, budu sporiji i rad prstiju otežan. Međutim, večerašnji su uvjeti bili izuzetno dobri i temperatura zraka idealna, tako da je sve prošlo u redu što se toga tiče.
– Akustika ovog prostora je izvrsna jer zid koji je iza pozornice odbija zvuk naših instrumenata prema publici. Sviđa nam se intimna atmosfera u kojoj smo danas nastupili jer bi veći broj publike zahtjevao drugačije ozvučenje i pristup, tako da je ovaj uži krug okupljenih zapravo bio taman za potrebe i akustične mogućnosti ovog prostora. Bilo nam je jako ugodno i zanimljivo, pogotovo i jer smo se danas našli ovdje, svatko od nas došavši iz drugog kutka Hrvatske, tako da smo nastupili bez probe. Iako program koji smo svirali imamo dobro uvježban, postojao je moment pozitivnog iznenađenja i adrenalina s naše strane, što nas potiče da budemo još prisutniji u sviranju, da se bolje slušamo i bolje zajednički muziciramo. Mislim da se publici naš nastup svidio i prijašnjih su dana festivala svirali iznimno kvalitetni glazbenici, tako da se toplo nadam da će ovaj festival opstati jer je uistinu jedinstven, rekao je Žarko Perišić, fagotist Zagrebačkog puhačkog trija.
Za posljednju večer festivala „Gospodin Prassowski Classics“ pripremili su i izveli skladbe Henrija Tomasija, Ludwiga van Beethovena, Zdravka Lončarića, Theodora Burkalija i Žilvinasa Smalysa sljedećim redoslijedom:
Henri Tomasi: Concert champetre za puhački trio, Ouverture – Bouree – Tambourin
Ludwig van Beethoven: Trio Es dur, opus 71, prema sekstetu, obradio : M.Rechtmann, Allegro – Allegretto – Adagio – Rondo.Allegro
Zdravko Lončarić: Uhodanost- Obrazac 1, 2, Završni obrazac, posveta Zagrebačkom puhačkom triju, praizvedba
Theodor Burkali: Tri emotikona – Mad/Razuzdan, Sad/ Tužan, Glad/ Radostan
Žilvinas Smalys: Lirska suita – Valse – Pastorale – Tarantella, posvećeno ZPT-u
#Gospodin Prasowski Classics #Hana Mesek #Ljeto na Kantridi #Zagrebački puhački trio