U subotu je u Opatiji dodjelom nagrada zatvoreno 21. izdanje Liburnia Film Festivala. U konkurenciji našlo se 20 dokumentarnih filmova, a o nagradama su odlučivali publika te dva žirija, odnosno stručni žiri članovi kojega su bili Iva Ivan, Vanja Kovačević, Kumjana Novakova, Dinka Radonić i Davor Sanvincenti, te Nikola Strašek, koji je dodjeljivao nagradu kritičara.
Najboljim filmom festivala proglašen je „Knin – Zadar“, redateljice Melite Vrsaljko, koji je osim toga odnio i nagradu kritičara – „Dragan Rubeša“.
– Ova mi nagrada stvarno mnogo znači, lagala bih kad bih rekla da nisam iznenađena tom odlukom i da nije izazvala emociju u meni. Nagrada je svakako poticaj da se nastavim baviti filmom i dalje, budući da je ovo moj prvi film, izuzetno sam ponosna jer sam ovdje u ovih nekoliko dana pogledala mnoštvo dobrih filmova, i pokupiti dvije nagrade za mene je stvarno velika stvar. Prvi put sam na ovom festivalu, nadam se ne i posljednji. Kada bih ga opisala u par riječi rekla bih da je nekako malen i intiman, ali pun topline, atmosfera je prijateljska i uživala sam ovdje, rekla je Melita Vrsaljko.
Najboljim regionalnim filmom proglašena je „Kantrida“ redatelja Luke Karla Kauzlarića, nastala kroz Filmaktivovu Novu školu dokumentarnog filma. Novčanu nagradu za najbolji regionalni film u iznosu od 700 eura od ove godine dodjeljuju TV kuća Al Jazeera Balkans i AJB Doc Film Festival. Balkan Documentary Centar iz Sofije osigurava autoru direktan ulaz na radionicu za razvoj dokumentarnog filma s njegovim sljedećim projektom te popust od 50% troškova kotizacije.
– Ova nagrada je samo jedna od motivacija za dalje, ne mislim stati na ovome te se nadam da se vidimo i na idućem Liburnia Film Festivalu s nekim jačim, boljim i ozbiljnijim filmom od ovoga. Film sam isplanirao još prije desetak godina, imao sam u planu to nekad ostvariti – vuče me sentimentalnost s obzirom na stanje tog kultnog stadiona, njegovo me propadanje boli na nekoj višoj razini. Cijeli sam život na njemu i osjećam neku povezanost s njime, a sada gledam kako propada, izjavio je redatelj Luka Karlo Kauzlarić.
Posebno priznanje žirija dobila je Karla Crnčević, redateljica filma „Divlje cvijeće“, jer se, prema riječima žirija, bavila temom fragilnosti sjećanja kroz nekonvencionalnu filmsku formu.
Nagradu publike odnio je „El Shatt – nacrt za utopiju“ Ivana Ramljaka. Festival najboljem filmu po izboru žirija i publike dodjeljuje novčanu nagradu u vrijednosti od 1000 eura.
Osim nagrade publike, „El Shattovi“, jer u konkureniciji su bila dva filma što su se bavila istom tematikom, podijelili su i brojne nagrade stručnog žirija.
Nagradu za najbolju režiju primila je Ana Bilankov za „Dohvatiti sunce – El Shatt“, jer, kako objašnjava žiri, preciznošću režijskih postupaka te vizualnim i zvučnim rješenjima zamjenjuje konvencionalan dijalog i tekst, time uspostavljajući dosljedan i jasan narativ.
– Jako mi je drago da sam došla, prvi puta, na LFF, mislim da je jako profesionalno napravljen na ovoj prekrasnoj pozornici. Izbor filmova, koliko sam uspjela u ova dva dana vidjeti, čini mi se zaista odličan – veliko mi je zapravo iznenađenje da je film dobio ovolike nagrade, zaista nisam to očekivala i jako me veseli. Liburnia Film Festival je festival klasičnog dokumentarnog filma, nije za te hibridne forme, tim više mi je ovo priznanje jako bitno, zaključila je Ana Bilankov.
Nagradu za najboljeg dizajnera zvuka, također za „Dohvatiti sunce – El Shatt“ dobio je Yiannis Loukos.
Najbolji snimatelj 21. izdanja Liburnia Film Festivala je Boris Poljak, koji je nagradu primio za „Dohvatiti sunce – El Shatt“, ali i za „El Shatt – nacrt za utopiju“, zbog različitog i dosljednog tretmana istog vizualnog prostora.
Nagradu za najbolju montažu dobila je Jelena Maksimović za „El Shatt – nacrt za utopiju“.
– Zadovoljna sam festivalom, svi su programi bili jako dobri, mislim da je filmski program bio super, no posjećenost je mogla biti i bolja. Radi se o nekim brojkama koje se još uvijek nisu vratile na pred pandemijske, to primjećujem što se tiče brojnosti publike. Ono što mi je jako drago je da je na svim radionicama ove godine bilo više prijava nego što smo mogli primiti ljudi, i na svim razgovornim problemima bio je veliki interes. Tako da sam ove godine, na neki način, čak i zadovoljnija nekim programima koji su se događali tijekom dana, edukacijama, umrežavanjima i druženjima, nego s posjećenosti koja je bila još uvijek u pandemijskim brojkama, zaključila je svoje impresije Jelena Androić, direktorica Liburnia Film Festivala.
Naslovnu fotografiju snimio Aleš Suk
#Aleš Suk #Ana Bilankov #Boris Poljak #Liburnia film festival #Marta Sirotich #Melita Vrsaljko