Odbor za kulturu Grada Rijeke neće podržati prijedlog proračuna za 2025. godinu, zaključak je 31. sjednice ovoga tijela, održane uz nazočnost Maše Magzan, Antonije Marković, Renata Stankovića i Zlatka Meića.
– Proračun koji se odnosi na kulturu je neodgovoran i neinventivan, zaključila je Maša Magzan, predsjednica Odbora za kulturu u svom je uvodnom izlaganju dala naslutiti zašto tako misli, naglasivši pritom da je ovo tijelo kontinuirano ukazivalo na probleme, neiskorištene riječke potencijale, kao i nepostojanje prioriteta, odnosno strategije.
Iako su se na 31. sjednici Odbora za kulturu razmatrali prijedlog izmjena Plana raspodjele sredstava spomeničke rente za 2024. godinu, prijedlozi drugih Izmjena i dopuna Proračuna za 2024. godinu, izmjena Srednjoročnog plana davanja koncesija, odnosno Prijedlog plana davanja koncesija na području grada Rijeke za 2025. godinu, neka su se pitanja sama od sebe nametnula kao središnji dio ove sjednice.
U prvom redu odnosi se to na sredstva spomeničke rente u iznosu od gotovo 400 tisuća eura, što će se utrošiti na realizaciju kulturno-turističkog interpretacijskog centra u zgradi Filodrammatice, a koji je odavno trebao biti u funkciji u okviru EU projekta Povežimo se baštinom. Interpretacijski centar u Filodrammatici predstavljat će trinaest lokacija kulturno-povijesne baštine na području Urbane aglomeracije Rijeka, 12 različitih jedinica lokalne samouprave svoj dio ovog projekta odradio je na vrijeme i povukao europska sredstva, za razliku od Grada Rijeke koji će za ovaj projekt potrošiti sredstva spomeničke rente.
– Filodrammatica je primjer lošeg upravljanja europskim projektom, umjesto da se povuku europska sredstva mi ćemo za ovaj projekt potrošiti sredstva spomeničke rente, tako se i za obnovu Galeba godinama „čupalo“ iz spomeničke rente. Čuli smo da se neće plaćati penali jer projekt nije realiziran na vrijeme, to je dobro, ali nije dobro da se sredstva troše na ovakav način. Mogla su se utrošiti na korisnije stvari, recimo odustalo se od uređenja Klobučarićevog trga, naglasila je Maša Magzan.
Postavljeno je i pitanje ExportDrva, kojim će od svibnja iduće godine upravljati Rijeka sport, koji će u partnerstvu s Gradom Rijekom biti nositelj detaljnog definiranja obnove i prenamjene bivše industrijske zgrade u suvremeni višenamjenski prostor.
– Obnova ExportDrva je problematična jer nije jasno na koji su način uključeni predstavnici zajednice onih koji provede programe, a nije nevažno napomenuti da je samo ove godine u ExportDrvu održano više od 400 različitih programa. Gdje će se ti programi sada odvijati, zapitao je Renato Stanković.
Iako je Odbor za kulturu održao nekoliko tematskih sjednica posvećenih Teatru Fenice, uključujući i konferenciju za medije na kojoj su prezentirane mogućnosti njegove obnove putem EU fondova, davnašnja perjanica riječkog kulturnog života iznova se našla u fokusu budući da je stečajni upravitelj tvrtke Rijekakino na Trgovačkom sudu zatražio obustavu stečajnog postupka zbog nemogućnosti plaćanja redovnih troškova stečajne mase. Krov Teatra Fenice prokišnjava na više mjesta i u sve derutnijem je stanju, hitne mjere zaštite nisu provedene, a isključi li se sada i struja prestat će raditi i pumpe, što potencijalno znači poplavu i nove velike probleme. Iako je to bio dužan napraviti, gradonačelnik već više od godinu dana ne odgovara na pitanje zašto nije imenovan privremeni skrbnik, naglašeno je na sjednici Odbora za kulturu.
– Umjesto da se grad brendira kao prijestolnica kulture, da se koriste kulturni potencijali poput industrijske baštine, arhitekture ili umjetničkog obrazovanja pa da kultura bude generator razvoja i društvene transformacije, kultura u Rijeci sustavno tone i čeka bolje dane, naglasila je Maša Magzan.
Fotografije snimio Kristian Sirotich
#Grad Rijeka #Maša Magzan #Odbor za kulturu #Renato Stanković