DNEVNIK 28. MEĐUNARODNOG FESTIVALA MALIH SCENA U RIJECI: Genijalna prijateljica

GENIJALNA PRIJATELJICA Drama HNK ZAgreb (ocjena publike 4.47)

Na sam dan oslobođenja Rijeke od fašizma, 3. svibnja, tradicionalno već skoro tri desetljeća – započinje Mađunarodni festival malih scena.

Ove godine, u selekciji Jasena Boke i pod paskom ravnateljice festivala Edite Karađole, svečano je otvorenje iščekivano s velikim zanimanjem, jer je u Rijeku dovelo najveći hrvatski dramski ansambl, k tome s atraktivnim naslovom – prema prvoj knjizi Elene Ferrante „Moja genijalna prijateljica“.

Sve ono što znamo o tom tekstu, izazivalo je pitanja koja su poticala znatiželju.

Radnja se događa u strogo zatvorenom naselju Napulja, gdje vladaju patrijarhalni zakoni i pravila geta. Pritom autorica, na samom početku knjige, predstavlja brojne članove pojedinih obitelji, njihove relacije i društvene pozicije, što će nekog od čitatelja – odbiti od daljnjeg čitanja. Ali majstorica trilera života, Elena Ferrante, svojim zgusnutim nizanjem sudbina koje prati od malih ili mladih godina do zrelosti, neće vam dozvoliti da se uteknete komociji, već će tako okupirati vaš senzore da ćete vrlo brzo znati tko je kome što i zašto su neki od likova u svađi i mržnji. Jer, to je gotovo stalna emocija među stanovnicima Rajona – mržnja, kojoj prethodi svađa, a često rezultira ubojstvom. Ljubav je tamo rijetka pojava, nježnosti nema, pa čak ni među prijateljicama u ranoj djetinjoj dobi. Zakoni geta formiraju sve postupke i odluke ove zajednice natiskane u malom prostoru, nadomak velikog grada. Što je još važnije, nadomak mora, kojeg većina tih ljudi – nikad nije vidjela…

Predstava „Genijalna prijateljica“ ispraćena je ovacijama publike, koja je bez daha pratila izvedbu. Dvadeset i devet glumaca Drame zagrebačkog HNK-a, vraćali su se tri puta na poklon, zračeći zajedništvom i zadovoljstvom nakon odigrane predstave u sasvim novim uvjetima.

Uz brojne komplimente ansamblu Drame zagrebačkog HNK-a, kao i režiji i dramaturgiji predstave „Genijalna prijateljica“, za okruglim stolom otvorilo se i pitanje postavljanja ovako mnogoljudne predstave na malu scenu.

U originalnoj izvedbi, na velikoj sceni nacionalne kazališne kuće, redateljica Marina Pejnović koristila je orkestarsku rupu kao bezdan u koji odlaze i iz kojeg izranjaju pojedini likovi drame, što se događa u strogo omeđenom Rajonu napuljskog predgrađa.

Našavši se na sceni riječkog HKD-a, štoviše zajedno s publikom smještenom na strmo gledalište, redateljica je spretno prerežirala neke djelove predstave, što je tražilo veliku disciplinu glumaca iza i pored scene. Ali u konačnici, ona sreća na licima govorila je da su možda baš zbog manjka prostora – izveli predstavu u kojoj su udaljenosti koje glumac prehoda – bile optimalne.

Da i riječka publika misli sve naj o „Genijalnoj prijateljici“, bilo je jasno nakon brojanja glasova, koji su Drami HNK-a donijeli visoku ocjenu 4.47

#Drama HNK Zagreb #Edita Karađole #Elena Ferrante #HKD #Jasen Boka #Marina Pejnović #Svjetlana Hribar

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh