Na današnji dana 1977. godine započeli su prvi radovi na jednom od prometno najvažnijih infrastrukturnih projekata u riječkoj povijesti – izgradnji riječke zaobilaznice. Prvi iskopi započeli su na dionici od Kozale prema Rastočinama.
Sedamdesetih godina prošlog stoljeća, u vrijeme naglog turističkog procvata na Jadranu, Jadranska magistrala – glavna prometna arterija duž obale – postajala je sve zagušenija, osobito tijekom ljetnih mjeseci. Rijeka se tada nalazila u središtu tog prometnog vrtloga. Glavne gradske ulice bile su sastavni dio magistrale, pa su gužve i kolone automobila, osobito stranih turista koji su iz zapadne i srednje Europe putovali prema obali, bile svakodnevna ljetna pojava. Stariji Riječani još uvijek se sjećaju nepreglednih kolona koje su se u dolasku protezale od Matulja, preko Kantride i Mlake, sve do središta grada – Rive, Fiumare i križanja Rade Šupića i Strossmayerove, tada još uvijek dvosmjerne ulice. Na povratku, turisti su se zadržavali na Školjiću, Pomeriju i Brajdi, a posebno su se stvarale gužve kod riječkog kolodvora.
Dotadašnja rješenja, poput tzv. Petrolejske ceste, nisu bila dovoljna da apsorbiraju prometno opterećenje. Stoga gradske vlasti donose povijesnu odluku – kreće se u izgradnju prave prometne zaobilaznice. Projekt je podržao i tadašnji SIZ za ceste SR Hrvatske. Već tada se znalo kako će izgradnja biti dugotrajna i financijski zahtjevna, a Rijeka će, unatoč važnosti projekta, često biti stavljena u drugi plan zbog drugih prioritetnijih prometnih zahvata u državi.
Istaknuta fotografija: Grad Rijeka
#Na današnji dan #Rijeka