Opatijski tramvaj započeo s redovitim prometom

Jedna od kulturnih znamenitosti koje se građani Opatije s nostalgijom prisjećaju je svakako i Opatijski električni tramvaj, koji je na današnji dan 1908. godine započeo s redovitim prometom, prolazeći slikovitom rutom od Matulja kroz Opatiju, Volosko, Ičići, sve do Lovrana. Unatoč početnim financijskim, tehničkim i administrativnim poteškoćama, tramvaj je postao voljeni simbol grada.
Ideja o električnom tramvaju koji povezuje željezničku stanicu Opatija u Matuljima s Voloskom, Opatijom i Lovranom prvi put je predstavljena 1892. godine. Vizionari iza ovog koncepta uključivali su mađarskog pisca Gustava Fuchsa i inženjera Oscara Lazarinija iz Graza. Glavna motivacija bila je suočiti se s rastućim brojem turista u Opatiji, popularnom ljetovalištu, i prevladati ograničenja tradicionalnih prijevoznih sredstava poput konjskih fijakera i kočija.

Poduzeti su brojni pokušaji da se ova vizija ostvari, a svaki od njih suočio se s jedinstvenim izazovima. Početni prijedlozi, poput Fuchsove ideje stvaranja zabavnog parka radi povećanja profitabilnosti, naišli su na nezainteresiranost investitora. Brojni prijedlozi i pokušaji koji su išli od parnog do električnog pogona redom su nailazili na tehničke i financijske probleme. Godine 1900. bavarski knez Alfred Wrede i švicarski građevinski poduzetnik Jakob Ludwig Münz preuzeli su projekt tramvaja udahnuvši tako novi život ovoj inicijativi pa gradnja Opatijske električne željeznice počinje 1907. godine.
Tramvaj je brzo postao popularna turistička atrakcija, pružajući pristupačan način istraživanja Opatijske rivijere. Nakon Prvog svjetskog rata, talijansko društvo Società Anonima Ferrovie Elettriche Secondarie Abbazia preuzelo je posao, a uspon automobila doveo je do zatvaranja tramvaja 21. ožujka 1933. Posljednje vožnje tramvaja preuzeli su autobusi tvrtke Consortio Intercomunale Servizi Automobilistici Fiume – Abbazia, poznatije kao C.I.S.A., završivši tako eru tramvaja u Opatiji. Tramvajska kola i prikolice prodane su gradu Ljubljani, gdje su još bila u funkciji nakon 1945. godine.

Detaljnije o Opatijskom tramvaju možete pročitati u članku Opatijski tramvaj Borisa Zakošeka, Sušačka revija broj 61.

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh