Igor Rukavina u Galeriji O.K. 23. siječnja

I.R.A. & R.M.A. IN RI 2024: IGOR RUKAVINA ART

PICTURAL/DIGITAL/TECHNO

Vječni povratak 80.-ih, 90.-ih, 00.-ih u Galeriji O.K., siječnja-veljače 2024.

IN, MADE IN, INTRO

U utorak, 23. siječnja, u 19 sati, u Galeriji O.K. bit će otvorena izložba Igora Rukavine.

Par trans-pandemijskih/trans-artističkih zgoda i događaja u riječkom „Art–kvartu“, u užem i širem smislu „art scene“, „situacije“, u kratkom ali burnom razdoblju 2020. – 2022., podstaklo nas je da nakon tolikih godina, desetljeća, izvučemo iz Rukavininog šapjanskog podruma (skladišta slikarskih i ne-slikarskih starina i dokumentacije, arhiva iz „Quorum“-epohe!) odnosno „iz rukava“ Vremena relativno reprezentativan uzorak Slikarevih eminentno slikarskih ostvaraja nastalih mahom na prijelazu iz kasnih 80.-ih u rane i „središnje“ 90.-te, sve do „IN“ (Ex-„Zora“) faze (1997.) – koja je bila od inicijalnog značaja za novostasalu „emerging“ generaciju suvremenih riječkih slikara (i grafičara), naročito Davida Maljkovića i Damira Stojnića, kojima je već „Mali Quorum“ (Volosko) puno značio u ranoj (još tinejdžerskoj!) artističko – formativnoj fazi 1988.-1991.

U našem malom umjetničkom i „muzejskom“ Art- kvartu – od „Ex-Benčić“ – MMSU-a (na „Večeri s Davidom Maljkovićem“ i u sklopu izložbene manifestacije „ART/RAT/TRANZICIJA“), Igor Rukavina je „is-/us-krsnuo“ i kao pozvani, odabrani VIP – gost i kao jedan od odabranih, nemimoilaznih umjetničkih protagonista, aktera, sudionika. Nimalo „slučajno“ već strogo koncepcijski osmišljeno i – nužno. Istodobno, Rukavina je od osnutka „Rijeka Underground“ – team-a (Daniela Urem, Damir Sojnić, Rukavina i ja, pisac ovih redaka) umjetnički i organizacijski sudionik i član Gallery board-a (Scorpio Rising Exhibition 2020.-2021., Transverzala Ljubljana – Šapjane – Labin – Rijeka 2021.-2022.). Tako da se radi o itekako zasluženom i znakovitom „Come Back“-u, „Revival“-u I.R.-a i kao markantne osobnosti i – last but not least – i kao Slikara. Čiji respektabilni utjecaj na razvoj novijeg i suvremenog senzibiliteta i života na Liburnijsko – Riječkoj „urbanoj“ Art sceni zahtijeva posebnu pozornost.

MADE IN RI (1996.-7.-8.)

Tekstovi o Rukavininom „liku & djelu“ koje sam napisao i objavio 90-ih bacaju dalekosežno svjetlo i na njegov slikarski „profil“, a i na „en face“ (vidi brojne Rukavinine autoportrete, portrete „i tome slično” iz onih pionirskih i herojskih vremena, 1987, – 1997, i nadalje!). Odnose se upravo na Opus Rukavina čiji manje – više reprezentativan uzorak re-aktualiziramo/re-prezentiramo, „retroavangardno“, jednom, uvjetno rečeno, slikarskom zidno – ambijentalnom instalacijom kao relativno „autonomnim“ segmentom ciklusa izložbi „Scorpio Rising Exhibition XX – XXII“.

Dakle, davne 1996. sam – referirajući na njegove ranije radove iz 80.-ih, u svome tekstu istaknuo, prvo, da je Rukavina, „pred dvanaestak godina“- od ’96. unazad u 80.-te, kao izuzetno daroviti slikar snažnog gestualno – kolorističkog izraza pojačao, osvježio i na lakonski ležeran, ali za suvremenu osjećajnost novog doba i postmoderne „druge stvarnosti “ vrlo značajan način, proširio opatijsko – riječki slikarski „tim“ autora odanih oslobođenoj, sočnoj boji i vehementnom potezu (Kalina, Frank, Štimac, Grdić, svojedobno i Stipanov…). Specifičnost senzibiliteta, ambijenta, atmosfere, „sound“-a, „feeling“-a, sustavno strukturiranog konteksta slikarskog fenomena Rukavina (I.R.- IN – RI), sve je to na posebno turbulentan, često neobuzdano pastozan i „divlji“ („Novi Divlji“! ), „fovistički“, ekspresivan i karakteristično novo-figuracijski, a i „znakovit“ način ostavilo traga na slici umjetnikove „druge“ Opatije, „novog“ Voloskog (s „Malim Quorum“-om!), „novog“ Lovrana (sa Šikanjom, Kačićem, Baruškom, „New Dance“ – scenom…), te i današnje Rijeke (1996…) s IN-om na mjestu stare ZORE ! Isprepletenost „života“ s halucinantnim glazbeno – kolorističko – ikonogafskim „kaosom“, posred kojeg živi, stanuje, i čiju fenomenologiju AUDIOVIZUALNO – SINESTEZIJSKI („Quorum-Colours“-istički) slikovno ispituje, „simulira“, izražava i dograđuje, to je ono što na krajnje autentičan način, starinski rečeno, čini jedinstvo forme i sadržaja u slikama, amblemima, „logo“-ima vlastitih klubova i u ambijentima arhitekta – i – slikara Igora Rukavine. Poznatog svima koji su pohodili određene punktove liburnijskog noćnog života (Quorum-i, Valentino, pa Monokini…), a danju „In“, u kojima je na neformalan i neobavezan („čisto dekorativan“, „monden“, „Camp“ etc.) način inaugurirana i popularizirana naša suvremena audio-vizualna,  Mixed – Media, multimedijalna, „medijska“ scena. Strast prema „arhitektonskom“ pogledu i pristupu prostoru/slikovnom polju i „unutrašnjem uređenju“ istoga u I.R.-a je „zarazna“ (vidi neke od ranih crteža i slika mlađih autora, spec. Maljkovića, Stojnića). Spoj slikarskog „erosa“, „dionizijskog“ glazbenog, „tragičkog“, „orgijastičkog“, „demonskog“ u boji, gesti, materiji, „htonskom“, „underground“ bezdanu, s „apolonijskim“ arhitekture rađa neobične kombinacije, onkraj stilsko – idiomskih podjela na „pravce“. Jasno, aludiramo i na ranog Nietzschea, na „Rođenje tragedije iz duha muzike“.

Diplomiravši u Ljubljani arhitekturu, upoznavši tamošnju supkulturnu i „kulturnu“, Art scenu i svjetske trendove razvijene i utjecajne ’80-ih, mladi I.R. je spojio vlastito shvaćanje enterijera i eksterijera (diskoteke, kafići, klubovi, vile s bazenima, krajolici, naselja, hortikultura itd.) s užitkom u slikanju; – i figuracijsko – ekspresionističkom i apstraktno ekspresionističkom, s Op-Art, Pop – Art, Graffiti, Street Art poetikom, metodologijom, praksama. Subjektivno interpretira i križa razne idiomske dodatke i postupke, za kojima poseže potpuno slobodno, beskrupulozno vođen vlastitim vizualnim sklonostima i potrebama. Ludičkim entuzijazmom razigranog postmodernističkog „djeteta“ – artista koji si, na kraju svih napora Moderne, može priuštiti relaksirajuću igru novonastalom raznolikošću i preobiljem.

Život i djelovanje u dijelom „ladanjskom“ i oduvijek mediteranski „malomišćanskom“ miljeu, a dijelom sred artificijelnog raja pred Smak svijeta, napučenog egzotično friziranom i našminkanom mondeno – dekadentnom menažerijom, pruža Rukavini naročitu mješavinu senzacija, čije blještavo intenzivne impresije brzo, ali bez imalo suvišne žurbe i nervoze, „hedonistički“ s mjerom i ugodom, sažima u dnevničke slikarske bilješke o boji, svjetlosti, karakterističnim fizionomijama, tijelima, raspoloženjima… U krokije trenutka, oblika, bljeska obojene svjetlosti, uzgrednog, letimičnog pogleda – portreta, uz pokoji dnevnički autoportret, nakon svega.

Po znacima preobražene stvarnosti na koju usmjerava pozornost, Rukavini je od bliskih ovdašnjih slikara najbliži Klas Grdić, premda razvijaju različite rukopise, stilizacije i „privatne mitologije“.

Kroz svekoliku „digitalizaciju“ društva spektakla i „slike svijeta“ kojoj smo svjedoci već desetljećima, u Rukavine se još više razvio interes za novomedijske artističke, arhitekturne i dizajnerske tehnike i postupke. Kao da je „arhitekt“ spremio „slikara“ među vlastite memorabilije iz mlađih dana. No u posljednjih dvije – tri godine taj I.R. – OUROBOROS kao da je dohvatio i jače zagrizao vlastiti slikarski „rep“, kojeg smo, ne bez muke i bola, ponovo izvukli iz prašnjavog i mračnog skladišta tišine. Valja otpuhati višak prašine s tih mahom derutnih, krhkih slika, te ih pokazati na svjetlu novih dana / noći. I to baš usred UNDERGROUND – Rijeke – 2022. i sad, obnovljeno i nadograđeno – u već slavnoj Galeriji OK u Art Kvartu, „na Brajdi“ na početku ove, 2024.  godine! Nakon Čarlijeva „Ništa“ i „Spleena Rijeke“ B.C.-a.

Neuništivi sjaj LOGO-a, firme „QUORUMA“ („Malog“ i „Quorum Coloursa“, „Valentina“, „Monokinija“…) lebdjet će opet, poput pravog liburnijskog „techno“ – Fenixa (a ne sumornog „FENIXVE“-a) i u Rijeci, nad ovom izložbom i ovim eventom.

Afterparty otvorenja izložbe bit će u Caffe baru Boćarije Brajda

Istaknuta slika i ostale slike: radovi Igora Rukavine

#Branko Cerovac #Galerija OK #Igor Rukavina #Izložba #Rijeka Underground

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh