Intrigantnom izvedbom opere Anna Bolena u petak počinje ambiciozna sezona riječkog HNK Ivana pl. Zajca

Četiri premijere u Hrvatskoj drami i jedna koprodukcijska nova predstava, zatim pet opernih premijera, dvanaest koncerata, tri baletne i tri premijere u Talijanskoj drami – ukupno 28 premijernih programa – to je ono što će se, najavljeno je na stranicama riječkog teatra, gledati u sezoni 2023/24. Kad pogledate naslove, treba reći da je program zaista bogat i raznolik. Za jedan mali grad kao što Rijeka, s publikom koja sigurno neće rasti u broju – budući da se i broj stanovnika smanjuje – možemo reći da se radi o velikim programskim ciljevima. Sudeći po euforičnom početku s Donizzetijevom Annom Bolenom, umjetnički ansambli Opere, dviju Drama i Baleta – imat će pune ruke, noge i glave posla!

A bit će posla i za publiku, jer je svih dvadeset i osam programa – smješteno u deset mjeseci, što znači najmanje tri premijerna događanja mjesečno!

Nakon ove male matematike, koja govori o ambicioznim planovima i velikim zadacima, pogledajmo od kojih se naslova sastoje programi riječkih kazališnih ansambala.

Hrvatska drama ove godine ima na programu dvije dramske premijere hrvatskih autora – Gloriju našeg suvremenog klasika Ranka Marinkovića te Slučaj vlastite pogibelji sve popularnijeg i prisutnijeg u kazališnim dramatizacijama Kristijana Novaka. Gloriju će režirati intendantica varaždinskog HNK-a Senka Bulić, a Slučaj Ivan Plazibat, u koprodukciji s Varaždinskim kazalištem.

U sezoni su u planu još dvije premijere britanskih autora – Božićna priča Charlesa Dickensa (u režiji donedavno direktorice Hrvatske drame Renate Carola Gatice) i Shakespearov Macbeth kojeg postavlja slovenski redatelj Eduard Miler.

Dio programa je i koprodukcija s Plesnim teatrom Ljubljana a u režiji i koreografiji Natalije Manojlović (na glazbu Gordana Tudora), a na riječku scenu stiže naslov Gamad prema motivima Janka Polića Kamova i Slavka Gruma.

Talijanska drama riječkog kazališta već je izvela svoju prvu najavljenu premijeru – U ritmu Broadwaya/A ritmo di Broadway kojom je Leonora Surian obilježila 20 godina umjetničkog rada u režiji Tihane Strmečki.

Drugu premijeru potpisuje Petra Blašković /Giulio Settimo, bit će to Iz Istre… s ljubavlju/Dall’Istria… con amor! – uz malo autoironije i puno smijeha, to je razglednica Istre, na originalan, kazališni način. Petra Blašković glumica je osječkog dramskog ansambla i kćerka Francija Blaškovića, pa ovu predstavu treba očekivati – con amor! Treća premijera prati suvremenu tematiku – pod naslovom Kamikaze (autor Emenuale Aldrovandi) u koprodukciji sa sicilijanskim Teatro Biondo iz Palerma, u režiji Marca Lorenzija ovo će biti večer o umjetnosti filma i politici.

I Balet riječkog kazališta ide u koprodukciju s Varaždinskim HNK-om! Pod naslovom Sad i nikad više kriju se dvije baletne priče: Adam i Eva (prema Krleži) koreografirat će ravnateljica riječkog Baleta Maša Kolar, a Za nikad – o prolaznosti i krhkosti vremena, gledat ćemo u koreografiji belgijskog umjetnika Jeroena Verbruggena. Druga baletna premijera Grand finale viđenje je vlastitih umjetničkih lutanja izraelskog koreografa Nadava Zelnera koji zaista radi po cijelom svijetu, dok je treća premijera Pinocchio prema Collodiju – plesna avantura za djecu, u koreografiji soliste riječkog baletnog ansambla, nagrađivanog Michelea Pastorinija.

Riječka Opera započinje sezonu intrigantnom izvedbom Anne Bolene Gaetana Donizettija, pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa, u režiji Diane Haller. Ova mlada mezzosopranistica koja gradi vrlo raskošnu karijeru diljem Europe pjevajući na najvećim pozornicama, ovom će predstavom imati svoj redateljski debi, a uz soliste riječke opere – pjevat će jednu od glavnih rola.

Operu Istarska svadba Antonia Smareglije, pod dirigentskim vodstvom gosta Simona Krečića – umjetničkog ravnatelja mariborske Opere SNG, režirat će intendant riječkog kazališta Marin Blažević, a predstava je koprodukcija s pulskim Istarskim narodnim kazalištem. Predstava će se snimati za njemačku diskografsku kuću CPO, a u povodu 170 godina rođenja skladatelja Smareglije.

Još jedna operna premijera bit će koprodukcija s umjetnicima iz susjedne države: Napudraj joj lice Thomasa Adesa, pod dirigentskim vodstvom Simona Dvoršaka i u režiji Eve Hribernik, nastala je 1995. godine i smatra se jednom od najzanimljivijih suvremenih komornih opera, a radit će se u koprodukciji sa Slovenskim komornim glasbenim gledališčem i Cankarjevim domom u Ljubljani. Opera Napudraj joj lice djelo je britanskog skladatelja, dirigenta i pijaniste Thomasa Adesa, a od praizvedbe igra se diljem svijeta uz nepodijeljeno oduševljenje publike i kritike.

U sezoni 2023/24 riječku publiku očekuju još dva pozamašna operna projekta – rijetko igrana i na većim pozornicama: Puccinijevu Djevojku sa Zapada/La Fanciulla del West, pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela, režirat će legendarni riječki umjetnik, bas svjetskog glasa Giorgio Surian, koji će pjevati i jednu od uloga u predstavi. Djevojka sa Zapada bit će Kristina Kolar – očekujemo ju s nestrpljenjem u ovoj ulozi za velike dramske soprane!

Možda najveći glazbeni izazov sezone je Wagnerovo Rajnino zlato. Pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela, djelo će režirati aktualni direktor riječke Opere Dražen Siriščević. Rajnino zlato početak je tj. prolog Wagnerove tetralogije Prsten Nibelunga. Ovo monumentalno djelo koje se sastoji od četiri cjelovečernje opere (uz Rajnino zlato to su još Walkuera, Siegfriad i Sumrak bogova) u svakom svoj naslovu zahtjeva pjevače velikih glasova,brojan i zvučni orkestar te ambiciozni, potentni autorski tim. I ovu riječku premijeru treba očekivati s nestrpljenjem.

Uz ovako velike operne naslove, paralelno se publici nudi koncertni program, u dvanaest termina (ako sve reprize novogodišnjih koncerata računamo kao jedan termin!). Sezonu otvaraju dvije koncertne večeri s različitim djelima dvojice velikih skladatelja – Sergeja Prokofjeva i Borisa Papandopula. Slijede Sudbinski zvuci s djelima Brahmsa i Beethovena. Jedna od koncertnih večeri posvećena je Claudiju Monteverdiju, a realizirat će ju gostujući Zbor Hrvatske radiotelevizije pod vodstvom Tomislava Fačinija.

Kraj kalendarske godine obilježit će tradicionalni Božični koncert Zbora Opere i Novogodišnji koncerti Riječkog simfonijskog orkestra – svim koncertima (osim Monteverdija i Zbora riječke opere kojim ravna Mo Matteo Salvemini) dirigira mladi maestro Valentin Egel.

Sljedeća kalendarska godina započinje koncertom pod naslovom Divertimento dirigirat će Alan Bjelinski; Sibelius u duru i molu, koncert je pod ravnanjem hrvatskog dirigenta nove generacije Ivana Huta; Chopin susreće Lutoslawskog – programski je izbor riječkog Finca Villea Matvejeffa.

Gostovanje Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije predstavit će Rijeci Petu simfoniju Gustava Mahlera (dirigent Pascal Rophe). Završnim koncertom sezone ponovo će dirigirati Valentin Egel, a na programu pod naslovom Oda radosti bit će Beethovenova Deveta simfonija.

Riječki simfonijski orkestar ima na programu i Edukacijski koncert, a pod ravnanjem Valentina Egela na programu je Peta Beethovenova simfonija.

Uz glavni program sezone 2023/24, publici se nude i gostovanja – Majka hrabrost i njezina djeca Drama Varaždinskog HNK-a; Potplaćeni! Ne plaćamo! – gostovanje INK-a iz Pule; Kredit, zadarskog HNK-a; Majka i dijete INK Pula; Quell’anno di scuola gostovanje Teatra Rossetti iz Trsta i Čarobnjak iz Oza Zagrebačkog kazališta mladih.

Sergej Kiselev, Mariano Buccino, Anamarija Knego, Franko Klisović, Massimo Frigato, zbor, detalj iz opere Anna Bolena. Snimio Dražen Šokčević/HNK

Naslovnu fotografiju Slavka Sekulića, Mariana Buccina i Anamarije Knego snimio Dražen Šokčević/HNK

#HNK Ivan pl. Zajc

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh