U Galeriji Filodrammatica 9. siječnja u 19:00 sati otvorena je izložba novomedijske umjetnice Gaje Radić, kojom je najavljena nova izložbena sezona organizacije Drugo more.
Interaktivna instalacija imena Chora nastala je u suradnji Gaje Radić s Institutom za suvremenu umjetnost Aksioma iz Ljubljane. U semiotici definiran kao prostor koji pruža mjesto za postojanje, rad Chora konfiguriran je između materijalnih i nematerijalnih elemenata, supostojeći u fizičkom prostoru galerije, te u virtualnom 3D prostoru koji je projiciran na dvije ovalne ploče od pleksiglasa. Rad bi se mogao stoga interpretirati poput imerzivne video instalacije, povezujući fizički i virtualni prostor u jedinstveni audiovizualni narativ koje se poigrava prazninom i formom.
Kao što objašnjava Gaia, projekt je realiziran uz podršku Maje Burje, kustosice i producentice novomedijske umjetnosti, a sami proces razvoja rada trajao je deset mjeseci.
„Teorijskim istraživanjem došle smo do produkcije ovoga rada. Prvotna misao bila je osmisliti prostor koji označava prostor bez lokacije, koji je na neki način potpuno prazan, funkcionira kao vakuum i jedino što u njemu postoji jest generativni potencijal. On samoga sebe manifestira uz pomoć tjelesnog prisustva posjetitelja, tako da s vremenom došli smo do određene konstrukcije čija je ideja posjetitelja nježno prisiliti da zapravo pogleda cijelu projekciju, odnosno cijeli prostor od početka do kraja“, objasnila je Radić.
Ostvareno je to na način da je na sredini prostorije postavljen reflektorima osvijetljeni tepih između dvaju pleksiglasa. Posjetitelji kada stanu na tepih mogu pratiti generirani razvoj rada, koji je podijeljen među dvjema perspektivama, a unutar koga se razvija svojevrsna topologija umjetničke ali i misaone instalacije, manifestirana u apstraktnim virtualnim oblicima, koji podsjećaju na tekućinu. Razvijaju se u tim projekcijama i kojekakvi poetički narativi, sve skupa održavajući prostor u stanju neprekidnih promjena.
U tom kontekstu ostvaruje se određena dinamika u ciklusu kontinuirane obnove rada, koji se zbiva dok posjetitelj stoji u središtu instalacije, ali i prostorije, te perioda nepomičnosti, u kojima se krajolik smiruje, a Chora se vraća u svoje uspavano stanje do dolaska novog tijela.
Zanimljiva je ta prostorno-vizualna dijalektika koja promatrača stavlja u ulogu ključnog aktera u generiranju rada, ne samo u kontekstu tjelesne prisutnosti, nego i perceptivnih organa koji postaju kanali za kroz koje se prostor reflektira na samog sebe, stvarajući oblik samoreferencijalne stvarnosti.
Gaia Radić, koja trenutačno u Ljubljani studira arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu te diplomski studij Videa, animacije i novih medija na Akademiji za likovnu umjetnost i oblikovanje, u svojem umjetničkom radu pretežno koristi medij računalne grafike, odnosno tehniku 3D modeliranja. Svoje koncepte realizira kao kombinaciju animacije i prostorne instalacije, a izlagala je na sedam samostalnih i više od trideset grupnih izložbi u Hrvatskoj i Sloveniji.
Istaknuta i ostale fotografije: Klara Stilinović
#Chora #Drugo More #Filodrammataica #Gaia Radić #nova izložbena sezona