U brodogradilištu Werft Nobiskrug G.m.b.H. u Rendsburgu 25. travnja 1931. godine porinut je motorni brod Ingeborg II, trojarbolni škuner s pomoćnim motorom Deutz snage 110 kW, naručen za tvrtku Reederei Capt. Barthold Richters iz Hamburga. Međutim, naručitelj je odbio preuzeti brod zbog povećane cijene u odnosu na ugovorenu.
Brod je ostao raspremljen u brodogradilištu od 14. lipnja 1931. do 24. studenog 1933., kada ga je preuzeo Wilhelm Worden iz Hamburga. Njemačka ratna mornarica rekvirirala ga je 1942. godine te je korišten za prijevoz torpeda. U svibnju 1945. zatečen je u Trondheimu, a 1948. ga je preuzela norveška vlada, preimenovala u Paj (u sklopu Uprave za neprijateljsku imovinu) i predala na upravljanje P.A. Johannessenu iz Larvika.
Kao dio njemačke ratne reparacije, brod je u studenom 1951. dodijeljen Jugoslaviji, gdje je dobio ime Palagruž i ušao u flotu Jadranske slobodne plovidbe iz Rijeke. U razdoblju od 1955. do 1958. bio je dio flote Obalne plovidbe Rijeka te korišten za potrebe Srednje pomorske škole u Bakru. Od 1958. bio je u floti Lošinjske plovidbe, a od 1963. u vlasništvu Brodogradilišta Cres.
Izbrisan je iz upisnika brodova 16. siječnja 1979. godine dok se nalazio u raspremi u Cresu. Motor B&W Litostroj snage 200 KS tada je izvađen. Brod je posljednji put pouzdano viđen u raspremi početkom 1990. godine.
Autor: Danilo Prestint
#Na današnji dan #NDD