NOVI TURIZAM D.O.O. PREDAO PRIJAVU NA JAVNI NATJEČAJ ZA ZAKUP PAVILJONA 1

Kako bismo osigurali transparentnost, objavljujemo našu viziju i strategiju mogućeg funkcioniranja Paviljona 1, koju smo predali na natječaj, želimo i da natjecatelj koji osigura zakup učini isto, rekao je Damir Čargonja Čarli

U četvrtak, 10. listopada, u 15:30 sati, istekao je rok za prijavu na Javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora – Paviljona 1 na riječkoj Centralnoj tržnici. Iako nije poznato koliko je prijava pristiglo na natječaj, poznato je da je jednu od prijava predao Novi turizam d.o.o. Razloge prijave na javni natječaj pojašnjava Damir Čargonja, direktor tvrtke Novi turizam.

Damir Čargonja Čarli. Snimio Aleš Suk

– Razlog naše prijave leži u višegodišnjem idejnom projektu, odnosno strategiji ponovnog pokretanja djelatnosti tržnice Brajda, konkretno Paviljona na Brajdi, koju smo predložili gradu Rijeci. U vezi s tim, obavili smo nekoliko razgovora s gradonačelnikom, a projekt sam osobno predao direktoru gradske tvrtke Rijeka plus d.o.o., gospodinu Smojveru. U kontekstu natječaja za Paviljon br. 1, prepoznao sam temelje naše tada predložene ideje, koja je iznenada nestala iz interesa Grada i Rijeka plusa, a nismo kasnije obaviješteni o daljnjim koracima, započet će Damir Čargonja Čarli, koji odmah potom ukazuje na nekoliko nelogičnosti koji ovom natječaju daju jednu drugačiju notu.

– Ono što mi se čini neobično, čak i paradoksalno, jest da se u ovom natječaju od natjecatelja traži, citiram: “vizija tržnice za razdoblje trajanja zakupa”, u kojoj je natjecatelj dužan prikazati koncept uređenja prostora Paviljona I. na Centralnoj tržnici, kao i sadržaj ponude, programa i aktivnosti koje namjerava provoditi u svrhu revitalizacije prostora tržnice. Problem je što u samome natječaju nije definirano što “vizija” u odabiru najboljeg ponuditelja zapravo znači, naročito ako će glavnu ulogu igrati visina ponuđene cijene zakupa prostora. Čini se da, čak i ako imate odličnu viziju ili strategiju razvoja tržnice, prednost uvijek ima onaj tko ponudi viši iznos za zakup. Čemu onda potreba za takvim dokumentom? Zar ga nisu mogle osmisliti službe Grada ili Rijeka plusa  te budućeg zakupca strogim mjerama u ugovoru prisiliti na pridržavanje te vizije, pita Čargonja.

Damir Čargonja nadalje smatra da se ovakve strategije ne bi trebale tražiti na razdoblje od dvadeset godina, odnosno da bi maksimum trebao biti pet godina. I potpuno je to ispravno razmišljanje, svih ovih godina niti Grad, niti Rijeka plus nisu uspjeli odrediti kvalitetnu strategiju, a sada bi to netko u vrlo kratkom roku trebao učiniti. I tko uostalom može predvidjeti što će se događati za dvadeset godina i u kako će se razvijati ovakav tip djelatnosti?

– U natječaju također postoje birokratske nelogičnosti, primjerice, od zakonskog predstavnika pravne osobe natjecatelja traži se pisana izjava da pravna osoba nije u stečaju, a potom se traži i potvrda Trgovačkog suda da pravna osoba nije u stečaju. Čemu izjava ako Trgovački sud već izda potvrdu o tome? U ovakvim situacijama i natječajima o tome bi se trebalo ozbiljno voditi računa, naglašava Čargonja pa zaključuje:

– Kako bismo osigurali transparentnost, objavljujemo našu viziju i strategiju mogućeg funkcioniranja Paviljona 1, koju smo predali na natječaj. Iako moram priznati da prava strategija razvoja tržnice predstavlja ozbiljan dokument koji bi trebao sadržavati stručnu analizu postojećeg stanja i daljnjih koraka, izraditi takav dokument zahtjeva značajno vrijeme i ne može se realizirati u tako kratkom roku, s obzirom na trajanje natječaja. Nisam siguran da bi mi nadležne institucije, koje su dosad vodile Tržnicu, pružile potrebne podatke za istraživanje i izradu prave strategije. Na primjer, informacije o tome koliko godišnje posjetitelja prima centralna tržnica, demografski presjek tih posjetitelja u smislu dobi, adresa i razlozima dolaska, a ne znam ni imaju li te podatke. No, što je tu je. Želimo da i natjecatelj koji osigura zakup istog prostora učini isto, s ciljem postizanja što kvalitetnijeg raspleta i pozitivnog rješenja za našu Riječku tržnicu, zaključuje Damir Čargonja.

STRATEGIJA FUNKCIONIRANJA PAVILJONA 1 TVRTKE NOVI TURIZAM

STRATEŠKA UPORIŠTA

U europskim gradovima, tržnica je ključno mjesto okupljanja i gastronomije. Mnogi europski gradovi razvili su se oko glavne gradske tržnice, te su danas tržnice prepoznate kao ne samo trbuh, već i srce grada.

Pandemija COVID-19, inflacija i povećani troškovi života jako su se negativno odrazili na trgovanje centralne riječke tržnice. Grad Rijeka sada pokreće revitalizaciju kojom će ta tržnica vratiti svoju centralnu funkciju mjesta za okupljanje i konzumaciju autentičnih lokalnih i regionalnih proizvoda.

Centralna tržnica Rijeka jedna je od glavnih turističkih destinacija u gradu. Tri secesijska paviljona, te ponuda svježeg voća i povrća, mesa i mliječnih proizvoda, i svježe ribe, pruža zaokruženu gastronomsku ponudu. Neposredna blizina Hrvatskog narodnog kazališta ‘Ivan Zajc’, Kazališnog parka te Rive i buduće marine Porto Baroš, kao i restoranske ponude na Rivi Boduli, pozicionira tržnicu u samo središte turizma, nautike i kulturne ponude u gradu Rijeci. Time je otvoren potencijal revitalizacije tržnice u destinaciju visokog ranga koja nudi visokokvalitetne gastronomske sadržaje turistima, građanima i dnevnim posjetiteljima.

Gradska tržnica mora evoluirati ostane konkurentna u trgovačkoj i gastronomskoj ponudi grada Rijeke, te da nadoknadi gubitke prouzročene pandemijom i neulaganjem. Sljedeći primjer velikih svjetskih tržnica, glavni zadatak je modernizirati ponudu i usluge, privući nove posjetitelje, a istovremeno zadržati tradicionalne kvalitete koje je čine prepoznatljivom u gradu i regiji.

Razvojem nove nautičke luke Porto Baroš, rastom turističke potražnje u kvarnerskoj regiji, te sve veća prepoznatljivost kvarnerske gastronomske ponude prilike su za tržnicu da postane portal u gastronomsku ponudu ne samo Rijeke i okolice, već i čitavog Kvarnera. Kvarner je proglašen Europskom gastronomskom regijom 2026. Do te godine, riječka centralna tržnica bit će mjesto povezivanja starih i novih građana Rijeke, turista i mještana, te prezentacije vrhunske gastronomske ponude Rijeka, Kvarnera i Primorsko-goranske županije stranim i domaćim posjetiteljima.

Nova uprava Paviljona I osigurat će riječkoj tržnici novu, zelenu i modernu budućnost, u suradnji sa novim i starim zakupcima, lokalnim proizvođačima i ugostiteljima.

VIZIJA

Održivi i ambiciozni razvoj nove riječke tržnice u sljedećih 20 godina zahtijeva jasnu viziju i korake. S ciljem postavljanja jasnog smjera razvoja, definirana je vizija Paviljona I u novoj riječkoj tržnici:

Svojom kvalitetnom i raskošnom ponudom, gostoljubivim ambijentom i uvijek otvorenim vratima, Paviljon I pozicionira riječku placu kao gastronomska ‘vrata Kvarnera’ za turiste, posjetitelje i građane.

Ova vizija temelji se na tri glavna uporišta koji su identificirani kao ključni elementi strategije:

1.            Autentična, ekološka, i vrhunska gastronomska ponuda

2.            Tržnica kao ogledalo regije

3.            Multidimenzionalno kulturno-ugostiteljsko iskustvo

4.            Otvorena i gostoljubiva destinacija

Što to znači?

Autentična, ekološka, i vrhunska gastronomska ponuda

Glavna gradska tržnica privlači i posjetitelje, i građane i kupce, svojom gastronomskom ponudom: svježe voće i povrće, vrhunska riba, regionalni zaštićeni proizvodi, te vrhunski sirevi i mesni proizvodi. Paviljon I će zadržati fokus na lokalnoj hrani, te je dodatno razviti kroz ponudu degustacija i gotovih jela.

Gastronomska ponuda bit će raznolika, a posebna pažnja posvetit će se razvoju ponude vrhunskih proizvoda visoke dodane vrijednosti, proizvoda iz ekološkog uzgoja, te autohtonih i zaštićenih proizvoda. Unutar Paviljona, gastronomska ponuda bit će u svim cjenovnim razredima te balansirati između lokalnih i sezonalnih jela, i visoke kuhinje.

Tržnica kao ogledalo regije

Kvarner je jedna od gastronomski najbogatijih regija Hrvatske i Mediterana, no danas ne postoji mjesto koje okuplja cijeli spektar regionalnih gastronomskih proizvoda na jednom mjestu. Miks ponude u Paviljonu I razvit će se s vremenom da predstavlja sve dimenzije Primorsko-goranske županije i Kvarnerskog zaljeva: cresko maslinovo ulje, lošinjsko ljekovito bilje, kvarnerski škampi i oborita riba, bobičasto voće iz Gorskog kotara, te autohtoni specijaliteti poput divljih šparoga.

U suradnji s turističkim zajednicama cijele regije, te obiteljsko-poljoprivrednim gospodarstvima (OPG) i malim proizvođačima, Paviljon I će predstavljati proizvode iz svih zakutaka regije i uz sezonsku varijaciju. Posjetitelji će moći na jednom mjestu iskusiti sve okuse Kvarnera i educirati se o sezonskim specijalitetima i događajima.

Multidimenzionalno kulturno-gastronomsko iskustvo

Hrana je više od nutricionizma: hrana je tradicija, pa i način života. Uz kvarnersku hranu vezani su i tradicionalni običaji, fešte i tradicije, od karnevalskih fritula do Bele nedeje. Kroz sezonska događanja i suradnje s kulturno-umjetničkim organizacijama, Paviljon I će prezentirati gastronomsku ponudu Kvarnera i kroz njenu umjetničku, kulturnu i društvenu dimenziju. Za građane ovaj će prostor postati središte okupljanja i društvenog života. Za turiste, jedinstvena prilika okusiti tradicije i običaje Kvarnera.

Otvorena i gostoljubiva destinacija

Širenjem i podizanjem kvalitete ugostiteljske ponude, Paviljon I postat će destinacija i danju i noću. Unutar Paviljona, bit će opcija raznih cjenovnih razreda za svaki džep, čime će se ostvariti financijska održivost. Dnevnim, večernjim i noćnim aktivnostima, te ponudom od brzih zalogaja do mogućnosti da gosti stanu i uživaju u hrani i piću u prostoru Paviljona, postići će se cjelodnevna, cjelotjedna aktivacija Paviljona I, a time i prostora cijele gradske tržnice.

Posjetitelji će imati mogućnost da degustiraju ponudu na licu mjesta, npr. sashimi od svježe ribe ili ponudu salama i pršuta. Navečer, gostoljubiva atmosfera će se nastaviti uz kulturne događaje, čime će građani i posjetitelji dobiti novo mjesto za druženje, izlazak, i zabavu, na autentičnoj, povijesnoj lokaciji u središtu grada i u blizini luke. Time će se cijeli prostor tržnice obogatiti za jednu vrijednu destinaciju, koja će djelovati u sinergiji sa sadržajima obližnjeg kazališta i restorana, te će se dodatno podići kulturno-turistička ponuda grada Rijeke.

MISIJA

S ciljem operacionalizacije definirane vizije, Paviljon I mora ostvariti misiju kojom se zadaju osnovni principi i načini djelovanja:

1.            Koordinacija i suradnja – Zakupac Paviljona I ostvarit će višu razinu koordinacije i suradnje s dionicima nužnima za razvoj tržnice u svim područjima upravljanja, počevši od zajedničkog brendiranja, marketinških aktivnosti i strategije razvoja. To su u prvom redu stari i novi zakupci, profesionalne udruge lokalnih proizvođača, te gradska uprava i uprava tržnice.

2.            Prostorna sanacija – S obzirom na istaknuti izazov zapuštenosti prostora centralne tržnice, zakupac Paviljona I u narednom razvoju fokus razvoja postavit će na sanaciju prostora Paviljona I i revalorizaciju povijesnog prostora na suvremen i inovativan način.

3.            Novo radno vrijeme – Zajedno s drugim dionicima, zakupac Paviljona I posvetit će se kuriranju gastronomsko-trgovačko-umjetničkog programa rada kojim će se omogućiti da Paviljon I produži radno vrijeme i nakon radnog vremena tržnice. Produžavanju radnog vremena pristupit će se inkrementalno i sezonski, s osjetljivošću na visoku kvalitetu događanja, isplativost novog programa i životni ritam susjedstva. Cilj je izgraditi popularnu i voljenu destinaciju koja okuplja građane svih dobnih skupina, turiste i posjetitelje.

4.            Održivost i regeneracija – Kroz sve aktivnosti primjenjivat će se načelo održivosti s ciljem postizanja CO2-neutralnosti i nulte količine otpada, promocije zdrave prehrane i poljoprivrede u gradu i županiji, te kao dio pozicioniranja i podizanja turističke atraktivnosti u skladu s trendovima.

Naslovnu ilustraciju napravio Aleš Suk

#Damir Čargonja Čarli #Grad Rijeka #Novi turizam d.o.o #Paviljon 1 #tržnica

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh