O propuštenim i iskorištenim prilikama na drugom danu History Film Festivala

Drugi dan filmskog programa History Film Festivala, koji se ove godine održava od 9. do 13. rujna, započeo je u jutarnjim satima masterclassom Branka Schmidta u Gradskoj knjižnici Rijeka, pod imenom “Adaptacija književnih i kazališnih djela za film i TV “. Program se nastavio poslijepodne u Art-kinu, a na programu su se našli filmovi stranih i domaćih autora od kojih su neki sjedili u publici.

Filmovima najbrojniji dan festivala započeo je u 17 sati hrvatskom premijerom kratkog filma Miroslava Mandića naziva “Zagrljaj”. Srijeda je donijela čak 6 filmova od kojih su 5 bile hrvatske premijere, pa tako i “Mamula All Inclusive”, dugometražni film redatelja Aleksandra Reljića koji priča o posljednjim godinama života Ive Markovića, preživjelog zatvorenika talijanskog fašističkog koncentracijskog logora Mamula, prateći kako se mjesto njegovog mučenja pretvara u luksuzno hotelsko odmaralište u Crnoj Gori. Treći film dana “Documerica, autoportret nacije na rubu” autora Pierre-Francois Dideka publiku je odveo u 70-e godine 20. stoljeća, na same početke projekta Documerica, zaboravljenog fotografskog istraživanja američkog okoliša pokrenutog na vrhuncu ekološke svijesti u kojem se susrećemo s fotografima koji su sudjelovali na projektu, ali i s propuštenim prilikama i trenutnim stanjem nacije u kojoj su mlađi naraštaji bačeni u situaciju nacionalne i globalne ekološke krize.

“Djevojka iz Soluna”, film autorice Alison Jayne Wilson, priča je o žrtvama nacističkih eksperimenata sterilizacije od strane nacističkog liječnika Horsta Schumanna, a ispričana je kroz oči 17-godišnje grčke djevojke Mazaltov ‘Fofo’ Behar koja je deportirana u Auschwitz-Birkenau. U filmu se prvi put mogu vidjeti snimke Bloka 10 u kojem se nalazi stol na kojem su eksperimenti na djevojkama izvođeni, a kroz Fofino svjedočanstvo kao i svjedočanstva članova njene obitelji prikazuje se utjecaj kroz generacije. Unatoč brojnim upitima snimatelja i dokumentarista, ovo je prvi put da je kamera puštena u Blok 10 Auschwitz-Birkenaua. Tiha Modrić, izvršna direktorica festivala i Shawn Rhodes, redatelj, producent i predsjednik ovogodišnjeg žirija, pozvali su pred publiku autoricu Alison Jayne Wilson, te se nakon uvodnog predstavljanja raspleo razgovor i s publikom.

Pretposljednji film večeri bilo je “Zmajski” Sanjina Hasanefendića, film o Žaretu koji se s depresijom i posttraumatskim stresnim poremećajem (PTSP) nakon što se kao maloljetni borac našao na ratištu, bori uz pomoć ‘zmajeva’, a večer dobrih filmova zatvorila je “Patricija” Dāvids Ernštreits i Inese Kļav, priča o putu do uspjeha mlade sportašice koja je postala najbolja latvijska skijašica svih vremena.

Istaknuta i ostale fotografije: Sanja Prodan

#Art kino #HFF #History Film Festival #povijesni film

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh