„Shakti”: od krhkosti do neuništivosti ženske energije

U utorak, 18. lipnja, u Galeriji suvremene likovne umjetnosti Grobnik, a u organizaciji Katedre Čakavskog sabora Grobnišćine, otvorena je izložba „Shakti“ riječke umjetnice Celestine Vičević. U prostorijama Frankopanskog kaštela prikazan je ciklus radova u tehnici bakropisa otisnutog na platnu žutici, ručnog veza koncem i akvatinte, a koji predstavljaju vizualne metafore ženskog pristupa, kao i njezinu snagu i energiju.  

Za uvodnu riječ, okupljenima se obratio Ivo Bogović, voditelj multimedijalnog centra

– Počašćeni smo što u našoj obnovljenoj galeriji imamo priliku prikazati radove Celestine Vičević. Također, neki od predstavljenih radova su tek u ovome prostoru mogli biti prikazani onako kako je to autorica zamislila u ovom postavu. Neka ovo bude večer inspiracije za nova otkrića, razmjenu ideja i dublje razumijevanje suvremene likovne umjetnosti.

Ivo Bogović, Celestina Vičević i Katerina Jovanović

Pojam „Shakti“ potječe iz hinduizma u kojemu predstavlja koncept, odnosno personifikaciju ženske stvoriteljske moći i njezine aktivne energije. Kako je navedeno u popratnome tekstu: „Kao dinamička energija odgovara za stvaranje, održavanje i uništavanje, Shakti predstavlja princip neopisive krhkosti i nježnosti ali istovremeno i neukrotive snage i neuništivosti“.

– Ono što je vidljivo na prvu, jest tehnička izvrsnost koja se manifestira i koja je prožeta kroz cijelu izložbu. Svaki od ovih radova je promišljen i podignut na višu meta razinu, kroz koju Celestina promišlja i prikazuje sve ono što se u njoj događa i tako ih prenosi u kadrove. Kontrast bijelog i crvenog upućuje nas na jednu vrstu dijaloga, do kojega dolazi u konačnici između ženskog i muškog principa. S druge strane promatrajući psihologiju boja, crvena je upravo ta koja pokazuje visoku razinu strasti, borbe i promišljenosti, a Celestina je upravo sve to. Izjavila je Katerina Jovanović, autorica popratnog teksta.

Sam proces vezanja je spor i metodički postupak koji zbog svoje tehničke izvedbe stvara dovoljno vremena pri kojem umjetnica sve ideje svjesno razradi i materijalno uspostavi u našoj stvarnosti. Vez predstavlja dodatni akcent narativu kroz koji „…crveno ‘žensko’ vodi prema bijelom ‘muškom’…“

– Ovo je četvrta varijanta postava i u ovome prostoru ciklus izgleda drugačije; naravno svaki prostor nešto daje i nadogradi priču. Moj glavni motiv bila je ženska energija koja se manifestira u obliku jedne male travke koju doživljavamo kao korov, koja je toliko malena, ali razbija asfalt – i meni je to ta energija. Izjavila je Celestina Vičević, umjetnica.

Galerija suvremene likovne umjetnosti Grobnik, sa svojim drvenim stropom, prozorima, gredama i podom, postigla je simbiozu s ciklusom „Shakti“, transformirajući izložbeni prostor u hram ženske snage, intuicije i stvaralačke, umjetničke ili životne, energije.

Celestina Vičević je rođena u Rijeci 1976. Djeluje u području grafike, umjetničke knjige i crteža. Grafiku doživljava kroz prošireni pojam grafičkog medija – bavi se grafičkim objektima, knjigama umjetnika, instalacijama i ambijentom. Umjetničko istraživanje opisuje kao razmišljanje u materijalima i meditaciju u pokretu. U svojem umjetničkom i pedagoškom radu primjenjuje znanja, metode i tehnike iz područja joge. Godine 2000. diplomirala je Likovnu kulturu na Odsjeku za likovnu umjetnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, u području grafike (J. Butkovića), a 2015. doktorirala grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu (N. Arbanas). Radi u statusu izvanredne profesorice na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci i predaje kolegije iz područja umjetničke grafike. Također, dobitnica je godišnje nagrade HDLU Rijeka za 2023.

Izložba ostaje otvorena do 12. srpnja 2024.

Istaknuta i ostale fotografije: Aleš Suk

#Celestina Vičević #Galerija suvremene likovne umjetnosti Grobnik #Katedra Čakavskog sabora Grobnišćine #Katerina Jovanović

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh