Ovaj mjesec posvećen je hrvatskom i slovenskom filmu
Svibanjski utorci rezervirani su za ciklus filmova Lukasa Nole, istaknutog domaćeg redatelja i scenarista. Ciklus će prikazati njegove filmove kao što su ratna drama „Nebo, sateliti“, erotska drama „Sami“, drama „Šuti“, te će se zaključiti projekcijom posljednjeg autorovog filma, erotskog trilera „Escort“.
U svijet filma ušao je u vremenu, nazovimo ga tako, vrlo nenaklonom bilo kojoj vrsti umjetnosti, a njegovi počeci vezuju se uz televiziju i filmove „Dok nitko ne gleda“ (1992.) i „Svaki put kad se rastajemo“ (1994.) kojima navješćuje neke nove tendencije unutar mladog hrvatskog filma koji se pak nastoji izmaknuti dnevno-političkim potrebama i iznova afirmirati vrijednosti naslijeđene od prethodnih generacija (modernizam), nadopunjavajući ih stilskim postupcima i uzorima iz suvremenije svjetske kinematografije (postmodernizam). Igranofilmski debi ostvarit će krimi-trilerom „Rusko meso“ (1997.), art-filmom s ratnom tematikom „Nebo sateliti“ (2000.) u Puli osvaja četiri Zlatne arene, među kojima je i ona za režiju, a potom slijede erotska drama „Sami“ (2001.), romantična drama „Pravo čudo“ (2007.), socijalno-psihološka drama „Šuti“ (2013.), dok je prošle godine na Pulskom filmskom festivalu prikazan njegov posljednji film, erotski triler „Escort“ (2023.). Pored redateljskog i scenarističkog, Nola se bavio i pedagoškim radom na Akademiji dramske umjetnosti gdje je predavao filmsku režiju. Pored toga, autor je i nekoliko eksperimentalnih filmova, dramskih tekstova i jedne zbirke poezije.
Posebna projekcija kratkometražnog dokumentarnog filma „Ulične svjetiljke“ o prvom hrvatskom časopisu o beskućništvu bit će održana u srijedu, 8. svibnja u 21 sat, uz prisustvo redateljice Ane Mušnjak.
Kroz osobne sudbine prodavača, ovaj dokumentarac prikazuje njihove jedinstvene živote, ali opet slične u borbi za dostojanstvo i prepoznatljivost odražavajući duh i izazove suvremenog društva. Časopis Ulične svjetiljke ne samo da im pruža neophodnu financijsku podršku već ih i emancipira, dajući im platformu kroz koju se mogu izraziti. Stojeći mirno uz prometne gradske ulice, oni nisu samo prodavači; oni su svjetionici nade za mnoge koji su socijalno isključeni.
Premijera drame „Probudi me“, u režiji nagrađivanog hrvatskog redatelja Marka Šantića, bit će održana 9. svibnja u 20 sati, uz prisustvo redatelja i članova filmske ekipe.
U suradnji sa Slovenskim kulturno-prosvjetnim društvom Bazovica, od 21. do 23. svibnja održat će se Dani slovenskog filma, s prikazivanjem tri recentna slovenska filma. Program će otvoriti dokumentarni film „Tijelo“ Petre Seliškar, 21. svibnja u 20:30, nastavlja se potom crnom komedijom „Posljednji heroj“ Žige Virca, 22. svibnja u 19 sati, te biografskim filmom „Šterkijada“ Igora Šterka, 23. svibnja u 19 sati.
U spomen na nedavno preminulog Veljka Bulaića, prikazat će se tri filma iz njegovog opusa. Program uključuje dokumentarni film „Skopje ’63“ koji prikazuje posljedice katastrofalnog potresa koji je pogodio Skopje 1963. godine. Od brojnih nagrada filmu, koji je svoju premijeru imao na prestižnom Cannesu, ističu se nagrada za najbolji dokumentarni film na venecijanskoj Mostri i nagrada UNESCO-a. Prikazat će se 23. svibnja u 21 sat. Program uključuje i Bulaićevu dramu „Uzavreli grad“ na repertoaru 24. svibnja u 19 sati. Često navođen Bulaićevim najboljim djelom, film obrađuje temu velike zajednice pod okriljem poratne jugoslavenske industrijalizacije. Krajnje, prikazat će se njegov debitantski film „Vlak bez voznog reda“, 25. svibnja u 19 sati, prvi hrvatski film prikazan u glavnoj konkurenciji filmskog festivala u Cannesu.
Kraj svibnja u Art-kinu rezerviran je za početak velike retrospektive posvećene legendarnom njemačkom redatelju Werneru Herzogu, koja se otvara projekcijom filma „I patuljci počinju mali“, 29. svibnja u 20 sati. Retrospektiva će obuhvatiti Herzogov bogat opus koji broji više od 60 filmova.
Ulaznice su dostupne na blagajni Art-kina koja se otvara sat vremena prije početka prve projekcije u danu i putem web stranice.
Istaknuta fotografija: kadar iz filma Lukasa Nole „Sami“, Art-kino
#Art-kino #dokumentarni film #Hrvatski film #Lukas Nola #slovenski film #Ulične svjetiljke #Werner Herzog