Art Kamp Empeduja: tko nas i što očekuje ove godine?

Ušli smo u rujan, što u okviru programa Ljeta na Kantridi 2024. znači da nam se približava još jedan događaj – festival suvremene umjetnosti na plaži, Art Kamp Empeduja, čije je ovogodišnja tema „Umjetnost življenja”.

Jubilarnoj obljetnici koja će se na plaži Bivio beach bara Empeduja održati nadolazećeg 6. i 7. rujna (ako nam vrijeme ne presudi drugačije) participiraju brojni stari, ali i novi prijatelji MMC-a i Novog turizma, predstavljajući se performansom, izvedbom, filmom, stripom, izložbom, glazbom, ali i kuhanjem.

Prisjetimo se, Art Kamp Emepeduja, svoje je prvo izdanje doživio 2014. godine u sklopu inicijative „Kantrida FKK – Europski kvart kulture”, kao lokalizirane ekstenzije Brenda EPK.

Deset godina nakon, predstavivši likovne, vizualne, izvedbene, književne, filmske te strip umjetnice i umjetnike, a koji su u svom dosadašnjem djelovanju uvelike doprinijeli suvremenom umjetničkom identitetu (zajedničkog) ex-Yu prostora, Art Kamp Empeduja ove godine slavi i „desetu umjetnost” – umjetnost življenja.

Kao što i sam naziv događaja sugerira, Art Kamp festival je međugeneracijskog susreta autorica i autora koji stvaraju i prezentiraju site specific, ex – tempore, na licu mjesta i na javnoj plaži.

Njegovanjem koncepta slobode izražavanja i umjetničkog aktivizma, jubilarnom Art Kampu Empeduji pozvane su participirati autorice i autori koji promiču društveno angažirane sadržaje i zauzimaju inkluzivan stav, problematizirajući teme (ne)jednakosti, socijalne (ne)mogućnosti, identiteta, zajedničkog sjećanja i nasljeđa, ali i surovosti tranzicije i kapitalizma u odnosu na pojedinca, društvo i njegov okoliš.

Četvrtak, 5. rujna, Galerija O.K.

20:00

Milijana Babić s građankama i građanima Rijeke: „Pozdrav s Kostabele”, izložba, kustosica: Ksenija Orelj

Umjetnički rad Milijane Babić zasniva se na performativnoj umjetničkoj praksi i često razvija u smjeru kontekstualno specifičnih dugotrajnih akcija u javnom prostoru. Na osnovu dokumentacije akcija nastaju multimedijalni radovi namijenjeni muzejsko-galerijskoj publici. Polazišna točka njezinog rada je propitivanje vlastite pozicije žene i umjetnice u neposrednom životnom okruženju. Formalno umjetničko obrazovanje stekla je na Tehnološkom institutu u Durbanu, Južnoafrička Republika (2001., BA), i Akademiji za likovnu umjetnost i dizajn u Ljubljani (2007., MA). Od ranih 2000-ih izlaže na brojnim skupnim i samostalnim izložbama u regiji i međunarodno. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Živi i radi u Rijeci.

Milijana Babić s građankama i građanima Rijeke, Prvi red do mora, Pozdrav s Kostabele, akcija, 2024., foto: Igor Crnković

Petak, 6. rujna, beach bar Empeduja, plaža Bivio

17:30

Nika Rukavina: „Hajmo probat’ zajedno”, društveno angažirani performans.
Nika Rukavina rođena je u Rijeci 1980. Diplomirala je kiparstvo na Accademia di Belle Arti u Veneciji. Članica HZSU. Bavi se aktualnim problemom društvene netolerancije, diskriminacije, utjecajem represivnog sustava i okoline na pojedince koji ne prihvaćaju nametnute društvene konsenzuse. Izlagala je u: Ostrale Biennale, Dresden,Frei_raum, Beč; Kunsthaus, Graz; Kunsthalle, Graz; galerija Sehsaal, Beč; galerija Škuc,Ljubljana; Memphis galerija, Linz; galerija 5020, Salzburg; Magazzino del Sale, Venecija; MLZ Art Dep, Trst; galerija A + A, Venecija, galerija Bevilacqua La Masa, Venecija; galerija Nuova Icona, Venecija; MMSU, Rijeka; MSU, Zagreb; Cultural Center, Beograd; Blaenau Ffestiniog, Wales,UK…

Nika Rukavina, Don’t be so emotional, foto: Jasenko Rasol

18:45 – 19:45
Ivana Peranić: „O”, eksperimentalna tjelesna instalacija
Kazališna umjetnica, izvođačica, koreograf, pedagog. Diplomirala i magistrirala na The International School of Corporeal Mime u Londonu, te na Filozofskom fakultetu u Rijeci. Surađivala s različitim domaćim i inozemnim izvedbenim umjetnicima te sudjelovala na brojnim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu kao što su Biennale mladih umjetnika Europe i Mediterana u Rimu, Međunarodni kazališni festival Kaukliar u Bratislavi, Festival mladih stvaralaca BREAK 21 u Ljubljani, Teatarfest u Sarajevu, Zadar snova u Zadru, PUF – Pula International Festival u Puli, Art of Acting in Movement Theatre International Presentations u Varšavi, Poljska, FOPA – Festival of Performing Arts u Puli, Festival vizualnog kazališta u Labinu, Adventures in Movement Festival u Londonu, Korean International Theatre Festival u Chuncheonu, Južna Koreja, Međunarodni multimedijalni festival Patosoffiranje, Smederevo, Srbija; Locate Dance Festival, London; Platforma.hr, Zagreb. Član Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, Udruge plesnih umjetnika Hrvatske i Hrvatskog centra za dramski odgoj. Umjetnička voditeljica i osnivačica Kreativnog laboratorija suvremenog kazališta – KRILA.

Ivana Peranić, foto: Aleš Suk

20:00
Jasmin Duraković: „Posljednja Yu Dokumenta” (1:19 min), projekcija filma
Jasmin Duraković (1966, Bugojno), po obrazovanju diplomirani sociolog, svoju javnu karijeru je započeo polovinom osamdesetih kada u tadašnjoj omladinskoj štampi počinje da piše o filmu i video artu. Bio je glavni i odgovorni urednik subverzivnog lista „Valter”, potom urednik i suradnik u mnogim drugim bosanskim listovima – Bosanski pogledi, Slobodna Bosna, BH dani, Nedjelja. Za svoj novinarski angažman dobio je nagradu Novinar godine u BiH 2000. Na filmu i televiziji radi od 1990. Autor brojnih tv programa, reportaža, tv eseja, kratkih filmova, uključujući i dokumentarni life magazin „Čekajući 2001 – Sarajevo”. Bio je prvi generalni direktor RTVFBIH (2001-2008), kao i direktor Tima za uspostavu Javnog servisa BHRT (2004). Snimio je dugometražne igrane filmove: „Nafaka” (2006), „Sevdah za Karima” (2010), „Ja sam iz Krajine, zemlje kestena” (2013), „The Final Barrier” (2016) i „Praznik praznine” (2022).

Jasmin Duraković, foto: Kristian Sirotich

21:30
Jasmin Duraković, Jusuf Hadžifejzović: panel predstavljanja filma „Posljednja Yu Dokumenta”

22:15
Jusuf Hadžifejzović: „Bez naziva”, performans
Jusuf Hadžifejzović rođen je u Prijepolju. Studirao je na beogradskoj Akademiji likovnih umjetnosti, te u Düselldorfu završio postdiplomski studij na Državnoj akademiji umjetnosti u klasi Klausa Rinkea. Jedan je od osnivača projekta Jugoslovenska dokumenta i sarajevskog bijenala moderne umjetnosti koji je 80-ih sarajevsku umjetničku zajednicu doveo na vrh jugoslavenske i svjetske umjetničke scene. Jedan je od osnivača Kolekcije Ars Aevi. Sudjelovao je u mnogim međunarodnim izložbama suvremene umjetnosti od Berlina do Koreje. Bavi s analitičkim slikarstvom, te transformacijom svakodnevnih objekata u umjetničke. Razvio je posebnu umjetničku praksu s kojom tretira fenomen praznine. Dugi niz godina vodio je kultnu Galeriju Charlama u Sarajevu.

Jusuf Hadžifejzović, foto: Kristian Sirotich

22:45
Gildo Bavčević: „Ekstremno lijevi hedonizam”, performans
Gildo Bavčević (Split, 1979) je umjetnik koji istražuje i djeluje kroz medije performans umjetnosti, video instalacije, video umjetnosti, fotografije, filma i zvuka. U svom radu zaokupljen je političkim, društvenim, ekonomskim i ekološkim temama na koje najčešće upućuje u svojim akcijama i performansima, koje pažljivo dokumentira, te koristi u naknadnoj re-konceptualizaciji, kritici i prezentacijama. Sudjelovao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu. Finalist je Nagrade Radoslav Putar (2018) i dobitnik nagrade za video performans “Plastični čovjek stroj” na 39. Splitskom salonu (2015). Dobitnik je druge nagrade na 51. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva za eksperimentalni film Split ”Waltz 021_123” (2019). te prve nagrade na 46. Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva (2014) za dokumentarni film “Mreža solidarnosti” kojim je diplomirao MA filma i medijske umjetnosti, pod mentorstvom Prof. Sandre Sterle, na UMAS-u (2013), gdje je do danas angažiran kao vanjski suradnik prvo u zvanju asistenta (2014), te potom u zvanju docenta (2022). Doktorirao je na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu. Član je Hrvatske udruge samostalnih umjetnika i Hrvatske udruge likovnih umjetnika-Split.

Naporno suicid – Vinko Barić, Gildo Bavčević, Galerija O.K., foto: Klara Stilinović Tušek

Subota, 7. rujna, beach bar Empeduja, plaža Bivio

17:00 – 20:00

Studio 369 & HTG: izložba radova i participativna akcija – radionica, tombola
Studio 369 riječki je umjetnički studio koji se prvenstveno bavi tetoviranjem, no njegova djelatnost proteže se i na slikarstvo, graffite, murale te izradu art printeva. Ovaj kreativni prostor postao je okupljalište za ljubitelje raznih oblika vizualne umjetnosti, pružajući im priliku da se izraze kroz različite medije.
HTG (Hartera tvornica graffita), grupa je mladih umjetnika specijaliziranih za graffite i murale. Ova skupina svojim radovima pridonosi bogatoj street art sceni grada, donoseći novu dimenziju javnim površinama i građevinama.
Umjetnici iz Studija 369 i HTG-a sudjelovali su na brojnim renomiranim hrvatskim street art festivalima, uključujući BEATA&GRAFFITA, FUK OS CANS, SB GRAFFITI FEST i GRAFFITI NA GRADELE.

Studio 369, izvor: Facebook

17:30 – 19:30
Antonio Kiselić Ledinsky: „Sanjala sam divan svijet”, performativno predavanje u formatu blagovanja (kuhanje, serviranje, razgovor)
Antonio Kiselić Ledinsky multimedijalni je autor i producent koji djeluje u području vizualnih i izvedbenih umjetnosti.Kroz produkcijske i umjetničke programe, snažnim i energičnim umjetničkim izričajem, prožetim estetskom jednostavnošću, komunicira o kulturno-političkim i etičko-identitetskim pitanjima. Ostvario je zapaženi angažman na riječkoj i nacionalnoj sceni, podupirući rad i djelovanje nezavisnih organizacija Prostor Plus, Saveza udruga Molekula, Kreativnog kolektiva Kombinat i LGBTIQ centra Druga Rijeka. Idejni je začetnik i umjetnički direktor glazbeno-vizualnog happeninga Six Martinis, koautor i producent međunarodnog izložbenog koncepta BRIDGES, dok je kolaboracije i autorske radove prezentirao unutar 33. Salona mladih, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Zoom Festivala, Ekscene, Prostora Plus, BLOK-a,POGON-a Jedinstvo itd.

Antonio Kiselić Ledinsky, izvor: Facebook

18:15
Slaven Tolj: „Bez naziva”, performans
Slaven Tolj (Dubrovnik, 14. travnja 1964.) hrvatski je vizualni umjetnik rođen 1964. u Dubrovniku. U svojoj umjetnosti koristi se fotografijom, instalacijama, umjetnosti ready-madea i performansa kako bi ukazao na probleme u političkoj, društvenoj i kulturnoj sferi. Slaven Tolj je predstavnik nove umjetničke prakse u Hrvatskoj, u koju se ubraja postobjektna umjetnost, performans, akcija, happening, land art, ambijenti, instalacije, novi mediji i drugo. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu 1987. godine u klasi profesora Petra Waldega. Osnovao je i dugo godina vodio Art radionicu Lazareti u Dubrovniku u kojoj je organizirao izložbe, performanse, projekcije i umjetničke prezentacije. Bio je hrvatski povjerenik za 51. Venecijanski bijenale 2005. Ravnao je Muzejem moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci (2012. – 2020.)

Slaven Tolj, foto: Aleš Suk

19:00
Džejlana Karaman Pašić: „Le Fantôme de la liberté”, instalacija u javnom prostoru
Džejlana Karaman Pašić (1991., Sarajevo, BiH) multidisciplinarna je umjetnica. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu (2016.). Djeluje u području ilustracije, konceptualne umjetnosti, slikarstva, reciklaže i performansa. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja u području ilustracije i slikarstva. Najnovije priznanje je Nagrada Collegium Artisticum za nove medije i instalaciju (2023.). Održala je tri samostalne izložbe. Njene ilustracije objavljene su u antologijskoj knjizi „Dva stoljeća karikature u Jugoslaviji“ autora Gorana Maravića. U svom radu često koristi materijale koji su prestali služiti svojoj primarnoj, tj. potrošačkoj funkciji, kao što su žica, konop, čipka, stolnjak i drugi reciklirani materijali. Njene nedavne aktivnosti pokazuju snažnu sklonost k stvaranju velikih skulptura i radu u prostoru. Unificirajući površinu, strukturu i prostor, na svojoj posljednjoj samostalnoj izložbi, Džejlana je postigla jedinstvenu atmosferu nalik scenografiji.

Džejlana Karaman Pašić, izvor: Facebook

19:30
Ante Kuštre: „Rent-an-artist“, performans
Ante Kuštre (Sombor, Srbija, 1955), diplomirao je na Pravnom fakultetu u Splitu 1977. godine, a komparativnu književnost i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1980. godine. Od 1983. do 1998. radi kao novinar i filmski kritičar Slobodne Dalmacije, potom kao freelancer. Od 2001. član je HZSU-a (samostalni umjetnik). Hepeningom Zeleni Peristil (1989.) izveo je prvu posvetu Crvenom Peristilu (1968). Prvi put je samostalno izlagao 1980. godine te do 2012. održao pedesetak grupnih i samostalnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Scenarist i redatelj dvadesetak kratkih, srednjometražnih i dugometražnih dokumentarnih filmova i videa. Ukratko, zamjetne su dvije ključne komponente umjetnikova rada – s jedne strane, etički spoj aktivizma i izvedbe (socijalne akcije, performansi i hepeninzi) i dodatno – ludičko-egzistencijalni spoj riječi i slike, ili kako navodi – da koristi slikovite riječi i rječite slike.

Ante Kuštre

20:15
Vinko Barić: promocija stripa „Kapetan Yugoslavija”
Vinko Barić (Split, 1980.) hrvatski akademski slikar, crtač stripova i glazbenik. Barić u svom likovnom stvaralaštvu gaji underground estetiku, oslobođenu strogog akademizma, satirično komentirajući usiljeni građanski mentalitet. Barić je 2005. diplomirao slikarstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi prof. Nine Ivančić. Održao je nekoliko samostalnih i skupnih izložbi. Uz slikarstvo bavi se i crtanjem stripova, ilustracijom i grafičkim dizajnom. Objavio je tri strip albuma. Član je zagrebačke strip grupe „Komikaze”. Nakon što je 2011. samostalno objavio knjigu „Hrvatski punk i novi val 1976.–1987.“, i njeno prošireno reizdanje 2021., Vinko Barić je napisao i objavio knjigu „Diskografija ex Yu punka i novog vala“.

Vinko Barić, foto: Klara Stilinović Tušek

21:00
David Lušičić: „Galeb” (28:34), projekcija filma
David Lušičić rođen je 1976. u Rijeci. Radi kao nezavisni redatelj, producent i voditelj interdisciplinarnih kulturnih projekata. Završio je magistarski studij za TV i filmsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, magisterij scenografije na Central Saint Martins College of Arts and Design u Londonu te arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Ljubljani. Nakon završetka svog prvog samostalnog filmskog projekta, dugometražnog omnibusa Transmania, koji je premijerno prikazan na Sarajevo Film Festivalu 2016, pokreće produkciju Zebra i umjetničku organizaciju Greta Creative Network. Kratki dokumentarac ‘Bez lica’ premijerno je prikazan na Sarajevo Film Festivalu 2020. godine te nagrađen prvom nagradom na Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva te proglašen najboljim regionalnim filmom na Liburnia Film Festivalu. Mlungu – Bijeli kralj autorov je prvi dugometražni dokumentarac koji je premijerno prikazan na ZagrebDox 2022 i nagrađen za najbolju montažu i najbolji zvuk na međunarodnom filmskom festivalu u Jaipuru 2023.

David Lušičić, foto: Aleš Suk

21:45
Krešo Kovačiček: „Javno vraćanje knjige, prvi dio”, performans.
Krešo Kovačiček (Rijeka, 1964.) diplomirao je na Odsjeku likovnog odgoja i likovne umjetnosti Pedagoškog fakulteta u Rijeci u klasi prof. Josipa Butkovića. Grafički je dizajner, likovni pedagog, performer, suradnik Kalkografskog ateljea mr. art J. Butkovića. Od 1989. do 2002. boravio je i umjetnički djelovao u Berlinu i Amsterdamu. Vodio je program Galerije O.K. Multimedijalnog centra u Rijeci (2003−2008). Postavio je više od stotinu izložbi, samostalno ili kao asistent postava te promovirao rad drugih autora. Surađivao je s Israel Galerie Link, Ustun Art Management, De la Tour Galerie, Oude Asiatische Kunst, Reibach i Illuseum u Amsterdamu. Gej aktivist, a bio je angažiran i u radu s prognanicima i ilegalcima. Nije član strukovnih udruga. Na riječkoj akcionističkoj i performerskoj sceni multimedijalni umjetnik Krešo Kovačiček pored izvedbene androgine figure (izrazito visok, vitak, obrijane glave), kojom je često poput žive skulpture defilirao kao model u anti/modnim performansima Tajči Čekade, bio je specifičan i po izvedbenim točkama susreta Istoka i Zapada, te je u svojim iznimnim promišljanjima o povijesti i teoriji umjetnosti isticao strukturnu povezanost umjetnosti performansa i zen ceremonije čaja. Nakon višegodišnjega odsustva vodi Mini galeriju kluba Jadran na adresi Krešimirova 26 (Rijeka). Za više informacija usp. katalog Riječke devedesete, Rijeka, MMC, 2006.

Krešo Kovačiček, foto: Lena Ternovec

22:15
Vanda Velagić: „Rite de passage”, performans
Vanda Velagić je glumica, fotografkinja, umjetnička producentica i umjetnica performansa iz Novigrada. Nakon studija kulturnog menadžmenta i rada u Europskom parlamentu, sa strašću je odlučila pristupiti glumi te je 2015. godine započela studij glume na Fakultetu primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, koji je tri godine kasnije uspješno završila u klasi Rade Šerbedžije i Lenke Udovički. Njezin daljnji razvoj prema performans umjetnosti potpomognut je pohađanjem nastave u grupi Jan Fabre i Troubleyn kompanije te kod Anne Bogart i SITI kompanije (2019.).Velagić se do sada bavila predstavljanjem različitih ženskih narativa, siromaštva, socijalne nepravde, ekologije i ograničenja slobode izražavanja umjetnika. To su središnje teme njezina rada i rada njezina kolektiva. Kolektiv Igralke koji je umjetnica suosnovala 2019., po tipu je autorsko kazalište te ubrzo postaje poznato publici zahvaljujući fantastičnim predstavama kao što je kazališni crtić „Plastika Fantastika” te dokumentarna predstava „Bakice.”

Vanda Velagić, foto: Tanja Kanazir

22:45
Nino Bellen b2b Tikach
Nino Bellen riječki je dj i producent sa zagrebačkom adresom. Aktivan je na elektronskoj glazbenoj sceni više od 15 godina. Izdavao za brojne domaće i inozemne lable-ove. Čest gost brojnih hrvatskih i regionalnih underground klubova i glazbenih festivala.

Tikach je dj i producent iz Rijeke. Iza sebe ima mnoštvo nastupa, kako sam tako i s mnogim trap artistima Balkana. Nastupao je po cijeloj Hrvatskoj, a čest je gost u Sloveniji i Srbiji. Vrlo definirana ukusa, Tikach je dj koji se uvijek ističe i osvježava scenu specifičnim i modernim zvukom.

Program Art Kamp Empeduja: Umjetnost življenja, sufinanciran je javnim sredstvima Grada Rijeke za potrebe u kulturi.

Sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

#Art kamp Empeduja #Ljeto na Kantridi 2024 #suvremena umjetnost #Umjetnost Življenja

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh