Na današnji dan 1873. godine probnu je vožnju odradio parobrod Liburno (272t) – naš prvi željezni parni trgovački brod duge plovidbe.
Brod je bio naručen u tvornici Torpedo, koja je tada nosila naziv “Riječki tehnički zavod”. Ova tvrtka je, osim što je proizvodila parne strojeve i razne druge konstrukcije, kratko vrijeme, od 1871. do 1873. godine, bila uključena u izradu parobrodova. Trup broda osmislio je Otto Schlick, koji je također bio odgovoran za konstrukciju prvog hrvatskog parobroda “Hrvat”. Konstrukciju brodskog stroja izradio je Robert Whitehead.
Otto Schlick, njemački inženjer specijaliziran za brodogradnju, kasnije je postao poznat po tome što je prvi patentirao žiroskopski stabilizator za smanjenje ljuljanja broda. Iako se kasnije pokazalo da ovaj izum nije bio uspješan u praksi, o njemu se u to vrijeme mnogo pisalo.
Dana 21. studenog 1874. godine, parobrod Liburno bio je usidren u luci Molfetta, smještenoj sjeverozapadno od luke Bari. Brod je bio natovaren teretom, a oluja koja je donijela snažan sjeveroistočni vjetar potrgala je vezove broda. Brod je udario u pristanište, pri čemu je oštetio krmu. Usprkos tome, Liburno je izgubio kormilo i propeler, a brod je poplavila voda. Zbog tih oštećenja brod je legao na dno luke, no uspjelo se spasiti većinu tereta.
Parobrod “Hrvat” je pak prvi put isplovio 13. srpnja 1872. godine, kao prvi te vrste izgrađen na hrvatskoj obali za domaćeg naručitelja. Naručilo ga je Brodarsko društvo iz Senja s ciljem povezivanja Rijeke i Senja radi prijevoza putnika i robe. Slabljenjem monopola austrijskog Lloyda iz Trsta 1870-ih godina započeo je razvoj domaćih parobrodarskih društava te izgradnja parobroda u domaćim brodogradilištima.
