Predstavljanje knjige „Modernizam na filmu – Europski umjetnički film (1950. – 1980.)“ u Art-kinu

U sklopu programa Film izvan okvira Specijalne filmske knjižnice Art-kino, Hrvatski filmski savez u Art-kinu predstavlja hrvatski prijevod knjige „Modernizam na filmu – Europski umjetnički film (1950. – 1980.)” mađarskog filmologa Andrása Bálinta Kovácsa, najreprezentativnije i najsveobuhvatnije studije modernizma u europskom filmu u ovom stoljeću

Program se održava u srijedu, 30. listopada u 19 sati, a na predstavljanju sudjeluju autor knjige A. B. Kovács, prevoditeljica i urednica biblioteke Hrvatskog filmskog saveza Diana Nenadić te profesor i filmolog Nikica Gilić. Po završetku promocije, s početkom u 20 sati, uslijedit će projekcija europskog modernističkog klasika „Golaći” iz 1966. godine u režiji velikog mađarskog filmaša Miklósa Jancsa.

Filmski modernizam općenito, njegov opis, tipologija i povijesni razvitak, jedna je od najrelevantnijih znanstvenih tema u području filmologije kao discipline, odnosno povijesti filma kao njezina dijela, ne samo s obzirom na povijesni značaj i mjesto filmskoga modernizma, nego i s obzirom na njegov utjecaj na suvremeni film. Djelo mađarskog filmologa Andrása Bálinta Kovácsa, izvorno objavljeno na engleskom jeziku pod naslovom „Screening Modernism: European Art Cinema, 1950–1980”, od svog je izlaska 2007. godine steklo status najreprezentativnije i najsveobuhvatnije studije modernizma u europskom filmu u ovom stoljeću. Kao iznimno važan prilog razumijevanju teme filmskog modernizma, djelo je i vrlo inovativno u nizu aspekata: definiranju filmskog modernizma, odnosno modernističkog filma, klasifikacijama i opisima oblika modernističkog filma, povijesnoj periodizaciji modernističkog umjetničkog filma, odnosno predloženoj taksonomiji tendencija u europskom modernističkom filmu. U opisima i analizama tih aspekata ujedno je i sveobuhvatno (autor analizira ili komentira oko 200 reprezentativnih filmova), kao i u široj kontekstualizaciji teme u odnosu na opću povijest filma i modernizam u razdoblju nijemoga filma. Povijesnom ratnom dramom „Golaći” mađarski redatelj Miklós Jancsó stekao je svjetsku reputaciju, o čemu svjedoči i uvrštavanje filma u glavni natjecateljski program festivala u Cannesu. Bio je to autorov prvi film u kojem je demonstrirao preokupacije poviješću kao prostorom istraživanja socijalnih i političkih sukoba, ali, važnije, u potpunosti definirao svoj izraz. Tim je filmom, naime, do jednog od vrhunaca doveo redateljski stil vrlo dugih kadrova realiziranih pokretnom kamerom (vožnjama i panoramama), pri čemu se koreografija kamere i koreografija (ljudskih) objekata stapaju u savršenu mizanscenu. Jedan od najvećih ‘gramatičara’, to jest istraživača filmskog jezika u povijesti umjetnosti pokretnih slika, Jancsó je u „Golaćima” sjajno koristio i reduciranost dijaloga i glazbe, stvarajući distanciran, ‘ohlađen’ stil prožet i interesom za ritualno te ritualizaciju forme. Također, postavio je i svoju čestu temu – međuljudsku okrutnost kao posljedicu enigmatičnog i destruktivnog odnosa tlačitelja i potlačenih. Briljantnost „Golaća” Jancsó će kasnije ponoviti u barem još dva antologijska filma, „Zvijezdama i vojnicima” 1967. i „Crvenom psalmu” 1971.

Ulaz na predstavljanje knjige slobodan je za sve posjetitelje, dok su ulaznice za projekciju filma „Golaći” u prodaji, a dostupne su na blagajni Art-kina ili putem stranice ulaznice.hr.
Više informacija potražite na sljedećoj poveznici.

Istaknuta fotografija: kadar iz filma ‘Golaći’

#Art-kino #Europa #Film #modernizam #predstavljanje knjige

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh