U utorak, 4. lipnja, u Galeriji Juraj Klović otvorena je izložba „Samo vrijeme zna – a i ja“, umjetnika Želimira Hladnika. U izložbenom prostoru HDLU Rijeka predstavljena je tematska izložba koju sačinjava novi ciklus radova, slika i prostornih objekata, napravljenih u kombiniranoj tehnici.
– Hladnik je nekada bio kipar, koji je radio u kamenu i drvu, uspoređivali su ga s (Brankom) Ružićem, a znamo kako je Ružić radio – čvrste, masivne i jednostavne oblike. Sjećam se i Želimirovih crteža, to su papiri velikih dimenzija s monolitnim i moćnim oblicima, koji su imali svoje odnose i svoju voluminoznost. Ova izložba je pretežno slikarska, ali kako je Hladnik kipar, ipak ima nekoliko izloženih objekata u prostoru, kazao je Ervin Dubrović, autor predgovora izložbe.
– Hladnik uvijek ostaje blizak formi, uvijek vidi neku estetsku dimenziju, ali nije konceptualist u onom doslovnom smislu, nego i dalje ostaje u formi. Namjerno se vidi trivijalnost, koju treba uzeti s aspekta postmodernizma kada je svijet poprimio različite nijanse – nešto vidimo, nešto znamo, a nešto osjećamo. Ono što je važno reći jest da je Hladnik kreativan čovjek koji uvijek nešto smišlja, ne ponavlja staro, nastavio je Dubrović.
![](https://artkvart.hr/wp-content/uploads/2024/06/Hladnik_003-1024x683.jpg)
Uz prostorne objekte, galerijom dominira slikarski ciklus koji ugrubo možemo podijeliti na sekciju radova bogatog kolorita te na monokromne kompozicije. U pojedinim radovima autor koristi razne predmete kojima postiže reljefno oblikovanje dvodimenzionalne površine, što se može prepoznati u detalju koji podsjeća na pramac broda/barke kako izlazi iz platna. Nijanse ljubičaste i plave kombinirane su s komadima mrežice za armaturu, pukotinama u boji i ponekim površinskim rezom na platnu.
![](https://artkvart.hr/wp-content/uploads/2024/06/Hladnik_020-1024x683.jpg)
– Naravno sve stoji što je gospodin Dubrović rekao, međutim, u najavi ove izložbe, mojom omaškom nije spomenuto ime Berislava Valušeka. Naime, uz Branka Cerovca i Ervina Dubrovića, Berislav Valušek je bio jedan od prvih kritičara u Rijeci, koji su još od studentskih dana prosuđivali i zapravo je s pravom istaknuo različitost i trajanje u različitosti. Ova izložba je nastala u kratkom vremenu, u specifičnim uvjetima i baš zato je bila, ne otežavajuća, nego motivirajuća, jer tražiti sebe, a ne ponavljati sebe, je zapravo najteže. U toj konstataciji se može kriti i jedna zamka, koja vodi k egzibicionizmu. Međutim, mislim da se ipak ne radi o nečemu što može biti „svaštarenjem“, u smislu značenja, materijala i pristupa, već se traži likovni znak, koji uvijek može biti kvaliteta koju, možda čak, i netko drugi posvoji. Što se tiče naziva, možda je malo mistificiran. Znamo svi da je vrijeme mjerna jedinica i jedina konstanta, a ono što ja znam – ne znam znam li, zaključio je Želimir Hladnik, autor izložbe.
Riječkoj publici predstavljena je doza enformela kakvu dugo nismo imali prilike vidjeti u gradu. Samim izlaganjem slikarskog ciklusa, za razliku od možda očekivanog „čistog“ kiparskog iskaza, Hladnik je potvrdio da su promjene unutar umjetničkog opusa potvrda kontinuiteta i stilskog promišljanja.
Izložba ostaje otvorena do 18. lipnja 2024.
Fotografije: Aleš Suk
#Ervin Dubrović #Galerija Klović #HDLU Rijeka #Želimir Hladnik