Postsezona traje i dalje – Josipa Krolo u Galeriji Artsada

U subotu 13. srpnja, u vološćanskoj Galeriji Artsada, otvorena je izložba Josipe Krolo, splitske slikarice i restauratorice mlađe generacije, koja se izložbom „Postsezona” po prvi put predstavlja umjetničkoj publici riječko-opatijskog kruga. Riječ je o slikama nastalima tehnikom tempere na dasci, kao svojevrsne preteče iznimno zamijećene i međunarodno izlagane „Postsezone”, kojima se Krolo istaknula kao jedna od glavnih predstavnica, ujedno i najautentičnijih slikarica hrvatske suvremene likovne scene ovoga desteljeća.

Serija akrila na platnu Postsezona, premijerno je izložena u prestižnom zagrebačkom izlagačkom prostoru, Galeriji PM Doma Hrvatskog društva likovnih umjetnika 2021. godine, 2022. godine predstavljena je mađarskoj publici u Kahan Art space u Budimpešti, 2023. u Salonu Galić u Splitu i Art radionici Lazareti u Dubrovniku, a u istom razdoblju radovi iz serije, izloženi su i u okviru brojnih nacionalnih i međunarodnih grupnih izložbi.

Izloženih pet radova u Galeriji Artsada, od kojih tri funkcioniraju kao diptisi, nastali su 2017. godine, uvelike determinirajući autoričin umjetnički rukopis: Hockneyevska plastičnost dvodimenzionalne plohe kakvu prepoznajemo u autorovom opusu iz 60-ih godina, a u prikazu penthouse kulture života više bijele klase u Kaliforniji, u umjetničkom opusu umjetnice Krolo prispodobljuju dalmatinski pandan. Atmosferska tišina postsezone, kao vizualni sinonim za nedostatak ljudskog prisustva, postignuta je upotrebom minimalističkih detalja u odnosu na plošnost obojenih površina ravnomjerno nanesenih tonova – unatoč naizglednoj jednostavnosti, vještom manipulacijom boje i njenih tonova, vibrirajuće površine morskog i planinskog krajobraza u opusu Krolo, ukazuju na visoku razinu promišljanja i slikarske preciznosti.

Matea Bakotić, voditeljica Galerije Artsada i Josipa Krolo, autorica izložbe

Društveno angažiranom izložbom „Postsezona”, Krolo se bavi problematikom negativnih posljedica gentrifikacije hrvatske obale, partikularno rodnog Splita:

-„Split, 2019. Od apartmana nema stana. Osigurano je 70 tisuća novih ležajeva u privatnom smještaju, slavi se rast broja noćenja, dok ja u roditeljskom domu pišem ovaj koncept, opraštajući se od Splita. Do kada će građani vrijediti samo kao statisti u ‘Mediteranu kakav je nekad bio’? Hoće li turizam krenuti u održivom smjeru? Što će ostati zapisano u betonu? Na popisu stanovništva? I hoće li moje ime biti na njemu?” – Josipa Krolo.

Pa kako navodi i kustosica Matea Bakotić u predgovoru vološćanske inačice postava – „Ovo nije izložba o Splitu, izložba je o svim našim gradovima i svemu što nam je istovremeno dano i oduzeto.”

I zaista jest tako – nakon što smo jedva pronašli parkirno mjesto ne bismo li došli na otvorenje izložbe u Voloskom, obrok za jednu osobu u lokalnoj „Ribarnici”, platili smo nimalo niskih – 35 eura, a jedna od negativnih posljedica ovog turističkog fenomena jest da i u postsezoni, sezona cjenovno traje i dalje.

Postav izložbe, potpisuju autorica Josipa Krolo i Matea Bakotić, voditeljica Galerije Artsada.

Prodajna izložba otvorena je do 27. srpnja, od srijede do nedjelje, a u razdoblju od 17 do 22 sata.

Fotografije: Sanja Prodan

#Galerija Artsada #Josipa Krolo #Matea Bakotić #Postsezona #suvremena umjetnost

Nasumičan izbor

Upišite pojam za pretragu ili pritisnite ESC za povratak na stranice

Skoči na vrh