Između 64 umjetnica i umjetnika sudionica/-ika ovogodišnje izložbe, stručni žiri za dodijelu nagrada kojeg čine Damir Šegota, predsjednik Upravnog odbora HDLUR-a, Silvija Đolonga, predsjednica Umjetničkog savjeta HDLUR-a i Barbara Cetina, nagrađena autorica prošlogodišnje izložbe HDLUR-a, dodijelio je Godišnju nagradu HDLU Rijeka za najbolji rad na izložbi Nini Lekić i Celestini Vičević, a pohvalu za rad dobili su Borislav Božić i Silvana Konjevoda.
Nagrađene autorice Nina Lekić i Celestina Vičević
Čelična instalacija „V8“ Nine Lekić sastoji se od dva objekta, čiji koncept polazi na premisama čiste forme, simbolizirajući sedam pojedinaca/-ki koji su sudjelovali/-e u postavljanju jedne od kompozicija u čeliku, a čiji je naziv inspiriran konceptom V8 motora.
„Svaka od čeličnih šipki od kojih se sastoji instalacija, simbolizira jedinstvenu komponentu, koje zajedno tvore kompleksnu, ali skladnu cjelinu. Druga kompozicija unutar rada predstavlja istu bit, ali s dodatkom boje kako bi naglasila dijalog između sirove snage čelika i ekspresije boje. U mom radu istraživanje i upotreba različitih materijala te sklad u kontrastu su ključni aspekti. Također paleta boja ili tonova koju odabirem za svoje radove doprinosi naglašavanju tekstura i odnosa između elemenata, čime podržavam minimalistički izraz. Prema željenom efektu, odabir boja može istaknuti, negirati ili unijeti dubinu i atmosferu unutar prostora instalacije“, navodi Lekić u umjetničkoj izjavi.
Kako navodi autotorica, „V8“ igrom oblika i boje, istražuje kompleksnost principa jedinstva i individualnosti, ujedno pozivajući na introspekciju međuljudskih odnosa i utjecaja zajedništva na oblikovanje pojedinca.
Rad Celestine Vičević, Shakti – Planina i ispod nje (2022.), pripada ciklusu grafika otisnutih na papiru ili tkanini, s izvezenim crtežom. Kako navodi autorica, Shakti je pojam koji predstavlja ženski princip, u svim njegovim aspektima stvaranja – rastu, transformaciji, pokretu ili nježnosti.
„Shakti – energija rasta, transformacije i obnavljanja jest energija Žene i nalazi se u simbolu crvene točke i crvenog. Crveno je simbol i metafora, motivi cvijeća i biljaka također. Utoliko se novonastali ciklus grafika (…) uz dodatak izvezenog crteža (još jedna ‘ženska’ aktivnosti, ili čak ‘tkanje života’), predstavlja kao pjesnička slika koja nadilazi vidljivo, prepoznatljivo i pojedinačno, i veže se za Izvor. Ovaj je ciklus nastavak mojih ranijih umjetničkih preokupacija i razmišljanja u materijalima (poput razmišljanja na nekom stranom jeziku, a ovdje je moj novi jezik igla i konac, crtanje vezom). Cijeli stvaralački proces predstavlja za meneoblik meditacije u pokretu, gdje je umjetničko istraživanje oblik spoznavanja (kako sebe tako i svijeta)“, navodi Vičević u umjetničkoj izjavi.
Pohvale za rad Silvani Konjevodi i Borisu Božiću
Kako objašnjava Božić, čiji je izloženi rad ove godine odlikovan posebnom pohvalom, „Ciklus Memorija moga djeda propituje moju vlastitost u kontekstu obiteljske povijesti, tj. istraživanje identiteta. Ovaj rad, Očevina II, sastoji se od pet dijelova i to dijela drvenog stupa (poprečni rez) koji je imao važnu funkciju u obiteljskoj konstrukciji, a o čemu govore i tragovi koji su posljedica vremena i crvotočine. Ovo nije samo komad drvene konstrukcije koja se već raspada i truli od dugogodišnje izloženosti svim vremenskim utjecajima, ovo je potvrda nečije brige i nastojanja da osigura egzistenciju svojoj porodici. Fotografije su samo duhovni i emocionalni svjedoci interpretacije odnosa mene spram mojih predaka.”
Silvana Konjevoda, također odlikovana pohvalom žirija, ove se godine prvi put predstavila slikama-objektima, tako izlazeći u sam prostor:
„Inače volim eksperimentirati različitim materijalima, naizgled nespojivim. Radi se o radovima u gipsu na drvu ili plastičnoj masi, s naglašenim intervencijama gestom, površinom te prigušenim koloritom i diskretnim crtežom. Naslovi radova su namjerno zbunjujući jer želim kod promatrača zaustaviti analitički um, kao kod koana, tako da emocije i asocijacije budu te koje vode promatrača pri doživljaju djela”, kazala je Konjevoda.
Ove godine, izložba je locirana u Galeriji Juraj Klović te Galeriji Garbas u Užarskoj ulici. Izložbu možete posjetiti sve do 18. siječnja 2024. godine, od radnim danom 10-13 te 17-20 sati te subotom od 10-13 sati.
Fotogalerija s otvorenja: Klara Stilinović
#Celestina Vičević #Galerija Garbas #Galerija Juraj Klović #HDLUR #Nina Lekić